Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 czerwca 2018, 17:17

Maj w USA – sukces State of Decay 2 i zwycięski pochód PlayStation 4

Najpopularniejszą grą maja w Stanach Zjednoczonych było xboksowe State of Decay 2. Z drugiej jednak strony Sony kontynuuje swój zwycięski pochód, a PlayStation 4 wciąż dumnie dzierży tytuł najlepiej sprzedającej się konsoli.

State of Decay 2 wygrało walkę o uwagę amerykańskich graczy. - Maj w USA – sukces State of Decay 2 i zwycięski pochód PlayStation 4 - wiadomość - 2018-06-21
State of Decay 2 wygrało walkę o uwagę amerykańskich graczy.

W sieci pojawił się raport dotyczący wyników amerykańskiego rynku gier w maju 2018 roku. Wynika z niego, że w porównaniu z piątym miesiącem ubiegłego roku tamtejsza branża gier wideo odnotowała trzynastoprocentowy wzrost przychodów; Amerykanie wydali na konsole, nieużywane egzemplarze gier oraz akcesoria 685 milionów dolarów (dla porównania – rok wcześniej uszczuplili swoje portfele o 607 milionów dolarów).

Warto przy tym pamiętać, że dane opublikowane przez NPD Group nie oddają w pełni obrazu aktualnej kondycji branży; informacje na temat dystrybucji cyfrowej pozyskiwane przez tę firmę wciąż nie są kompletne, a poza tym analitycy nie biorą pod uwagę handlu grami pudełkowymi w tak zwanym „drugim obiegu”.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy NPD Group

Gry

State of Decay 2 to najlepiej sprzedająca się gra kwietnia, nawet pomimo tego, że w dniu premiery została udostępniona za darmo abonentom Xbox Game Pass; wygląda więc na to, że wzięcie ekipy Undead Labs pod skrzydła Microsoft Studios było dobrym ruchem ze strony giganta z Redmond.

Ciekawostką jest fakt, że w porównaniu z majem ubiegłego roku (kiedy to zadebiutowało Injustice 2, które „rozbiło bank”) sprzedaż nowych gier wideo w Stanach Zjednoczonych zaliczyła czteroprocentowy spadek, generując 274 miliony dolarów (w porównaniu z 285 milionami dolarów z maja 2017 roku).

W kwietniu największy przychód wygenerowały:

#

Tytuł gry:

1.

State of Decay 2

2.

God of War

3.

Detroit: Become Human

4.

Far Cry 5

5.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

6.

Grand Theft Auto V

7.

Hyrule Warriors: Definitive Edition

8.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

9.

Mario Kart 8

10.

NBA 2K18

11.

MLB 18: The Show

12.

Cal of Duty: WWII

13.

Super Mario Odyssey

14.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

15.

FIFA 18

16.

Overwatch

17.

Street Fighter 30th Anniversary Collection

18.

Playerunknown’s Battlegrounds

19.

Assassin’s Creed Origins

20.

Monster Hunter: World

Warto zauważyć, że przygotowując powyższą listę, nie uwzględniono sprzedaży w dystrybucji cyfrowej takich tytułów, jak Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Hyrule Warriors: Definitive Edition, Mario Kart 8, Super Mario Odyssey oraz The Legend of Zelda: Breath of the Wild. W przypadku gier FIFA 18 oraz Overwatch nie brano pod uwagę dystrybucji cyfrowej na komputerach osobistych.

Dzięki sukcesowi Detroit: Become Human i świetnej sprzedaży God of War Sony po raz kolejny zostało największym wydawcą miesiąca. Firma Ubisoft natomiast wciąż dzierży miano tegorocznego lidera. Ciekawostką jest fakt, że sprzedaż gier na Nintendo Switch zanotowała aż dziewięćdziesięcioprocentowy wzrost w porównaniu z majem 2017 roku; tym samym maj bieżącego roku był dla giganta z Kioto najlepszym pod względem przychodów z oprogramowania od 2011 roku, kiedy to na sklepowych półkach rządziło Wii.

Najbardziej dochodowe gry maja na poszczególnych platformach:

Xbox One:

#

Tytuł gry:

1.

State of Decay 2

2.

Far Cry 5

3.

Playerunknown’s Battlegrounds

4.

Grand Theft Auto V

5.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

6.

Call of Duty: WWII

7.

Overwatch

8.

Sea of Thieves

9.

NBA 2K18

10.

FIFA 18

PlayStation 4:

#

Tytuł gry:

1.

God of War

2.

Detroit: Become Human

3.

Far Cry 5

4.

MLB 18: The Show

5.

Grand Theft Auto V

6.

FIFA 18

7.

NBA 2K18

8.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

9.

Call of Duty: WWII

10.

Overwatch

Nintendo Switch:

#

Tytuł gry:

1.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

2.

Hyrule Warriors Definitive Edition

3.

Mario Kart 8

4.

Super Mario Odyssey

5.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

6.

Splatoon 2

7.

Kirby Star Allies

8.

Labo Toy-Con 01 Variety Kit

9.

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

10.

The Elder Scrolls V: Skyrim

W przypadku gier na Nintendo Switch nie brano pod uwagę dystrybucji cyfrowej.

Nintendo 3DS:

#

Tytuł gry:

1.

Pokemon Ultra Sun

2.

Pokemon Ultra Moon

3.

Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux

4.

Mario Kart 7

5.

Super Smash Bros.

6.

Detective Pikachu

7.

Super Mario 3D Land

8.

Super Mario Maker

9.

Minecraft

10.

Mario Party: The Top 100

Najlepiej sprzedające się gry w 2018 roku:

#

Tytuł gry:

1.

Far Cry 5

2.

God of War

3.

Monster Hunter: World

4.

Call of Duty: WWII

5.

Dragon Ball: FighterZ

6.

Grand Theft Auto V

7.

NBA 2K18

8.

MLB 18: The Show

9.

Mario Kart 8

10.

Playerunknown’s Battlegrounds

Podobnie jak w przypadku pierwszej listy, nie uwzględniono tu sprzedaży cyfrowych egzemplarzy Mario Kart 8; do wyników Playerunknown's Battlegrounds nie wliczono natomiast dystrybucji cyfrowej na komputerach osobistych.

Sprzęt

W maju 2018 roku sprzedaż konsol wygenerowała 186 milionów dolarów, co stanowi dwudziestosześcioprocentowy wzrost względem piątego miesiąca ubiegłego roku (kiedy to konsolom udało się zarobić 147 milionów dolarów). Najpopularniejszą konsolą pozostaje PlayStation 4 – mowa tak o majowej, jak i o całorocznej sprzedaży.

Dobrze radzą sobie również akcesoria, które odnotowały trzydziestoprocentowy wzrost względem maja 2017 roku, z rezultatem 225 milionów dolarów (podczas gdy dwanaście miesięcy wcześniej zarobiły 174 miliony dolarów). W porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku, słuchawki zaliczyły osiemdziesięciotrzyprocentowy wzrost sprzedaży; dobrze poradziły sobie również pady (z których najpopularniejszym pozostaje w tym miesiącu DualShock 4 w kolorze czarnym), które sprzedawały się o szesnaście procent lepiej niż w piątym miesiącu ubiegłego roku.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej