Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2021, 19:19

autor: Karol Laska

Magic: Legends - mieszanka Diablo i karcianki robi wrażenie

W nowym trailerze Magic: Legends możemy poznać bliżej zasady gry i sposób, w jaki łączy ona gameplay charakterystyczny dla produkcji typu hack'n'slash z elementami znamiennymi dla karcianek.

W SKRÓCIE:
  1. w sieci pojawił się nowy, kilkuminutowy zwiastun gry Magic: Legends – mieszanki gatunkowej łączącej pełną akcji rąbaninę z elementami taktycznej karcianki;
  2. na trailerze wytłumaczono wcale nie takie proste zasady rozgrywki, które świadczą o oryginalności dzieła.

Podczas gali The Game Awards 2019 zapowiedziana została nowa gra MMORPG, Magic: Legends, osadzona w uniwersum popularnej karcianki fantasy Magic: The Gathering. W trakcie całego 2020 roku opublikowano parę fragmentów rozgrywki, ale dopiero dziś do sieci trafił rozbudowany materiał wideo, w którym krok po kroku tłumaczona jest jakże oryginalna i eksperymentalna formuła gameplayu.

Od razu widać, że tytuł bardziej przypomina gry typu hack’n’slash pokroju Diablo bądź Path of Exile niż klasyczne MMORPG w postaci World of Warcraft. Rzut kamery jest bowiem izometryczny, a zastępy wrogów eliminujemy przy pomocy kilku aktywnych umiejętności.

I choć na pierwszy rzut oka rozgrywka nie wyróżnia się na tle konkurencji, to dopiero po wejściu w drzewko umiejętności postaci możemy zobaczyć, na czym polega jej oryginalność. Każde z zaklęć używanych przez nas w trakcie gry jest bowiem osobną kartą, a zestaw 12 takich skilli tworzy całą talię.

Oczywiście poszczególne umiejętności zależą od klasy, a niektóre czary można ze sobą mieszać niezależnie od ich pochodzenia, co pozwala na wiele ciekawych konfiguracji urozmaicających zabawę. Z jednej strony mamy więc polegającą na szukaniu odpowiednich synergii i kombinacji karciankę, a z drugiej kolorowego kuzyna Diablo. To kolejny przykład na to, że dwa pozornie odmienne gatunki mogą stanowić sensowną całość.

Pełna wersja tytułu pojawi się w 2021 roku, a 23 marca ruszy jego otwarta beta (tylko na pecetach). Docelowymi platformami są PC, PlayStation 4 oraz Xbox One, ale gra zadziała zapewne na PlayStation 5 oraz Xboksie Series X/S w ramach wstecznej kompatybilności.

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej