autor: Jakub Wencel
Lost Planet 2 komercyjną porażką
Capcom nie ma powodów do zadowolenia. Jeden z najgłośniejszych tytułów wydawanych pod szyldem firmy w tym roku, Lost Planet 2, został nie tylko gorzej od swojego poprzednika przyjęty przez recenzentów, ale – jak czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym – również jego sprzedaż osiągnęła wyniki dużo niższe od wstępnych oczekiwań.
Capcom nie ma powodów do zadowolenia. Jeden z najgłośniejszych tytułów wydawanych pod szyldem firmy w tym roku, Lost Planet 2, został nie tylko gorzej od swojego poprzednika przyjęty przez recenzentów, ale – jak czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym – również jego sprzedaż osiągnęła wyniki dużo niższe od wstępnych oczekiwań.
Nazywanie gry komercyjną porażką nie jest wcale wyolbrzymieniem – to właśnie głównie przez Lost Planet 2 Capcom zmuszony był do drastycznego zweryfikowania swoich przewidywań, jeżeli chodzi o zyski w obecnym roku fiskalnym. „Capcom nie zdołał nadrobić dużych niedostatków w sprzedaży w porównaniu do zakładanego planu dla Lost Planet 2, które zostało wydane na świecie w pierwszym kwartale tego roku fiskalnego. ” – tak brzmi fragment oficjalnego oświadczenia firmy w tej sprawie.
A poprawki, jakie musiały być wprowadzone do bilansu ostatnich sześciu miesięcy są znaczne. Firma zakłada między innymi, że przychód z pierwszej połowy tego roku fiskalnego, która zakończyła się wraz z końcem września, okaże się mniejszy aż o 4,8 miliarda jenów (57,4 miliona dolarów) i wyniesie 40,5 miliarda jenów (484,6 miliona dolarów). Jeszcze drastyczniej wygląda spadek samych zysków. Szacuje sie, że Capcom zarobi aż o 1,2 miliarda jenów (14,4 miliona dolarów) mniej niż prognozowano, co da firmie 1,7 miliarda jenów (20,3 miliona dolarów) zysku na czysto (czyli aż 41,4% mniej niż oczekiwano).
Oprócz niskiej sprzedaży Lost Planet 2 na konieczność tak znaczących korekt wpłynęło przesunięcie premiery Dead Rising 2 i spadający kurs dolara względem jena.
Lost Planet 2 ukazało się 11 maja 2010 roku na całym świecie na Xboksa 360 i PlayStation 3. Szansa na poprawienie wyników sprzedaży gry leży teraz w rękach pecetowych graczy. 15 października tytuł zadebiutuje na komputerach osobistych. W Polsce grę w wersji z napisami w naszym języku wyda firma Cenega w sugerowanej cenie 119,90 złotych.