autor: Szymon Liebert
LittleBigPlanet ozłocony!
Według oficjalnych informacji niezwykle oczekiwana gra zespołu Media Molecule osiągnęła status Gold, co oznacza, że właśnie zostaje przekuwana na fizyczne nośniki aby wkrótce trafić do sklepów. W związku z tym wydarzeniem przygotowano pewne promocje, głównie dla osób, które zamówiły już grę w sklepach. Premiery tego tytułu możemy się spodziewać w drugiej połowie października.
Według oficjalnych informacji niezwykle oczekiwana gra zespołu Media Molecule osiągnęła status Gold, co oznacza, że właśnie zostaje przekuwana na fizyczne nośniki aby wkrótce trafić do sklepów. W związku z tym wydarzeniem przygotowano pewne promocje, głównie dla osób, które zamówiły już grę w sklepach. Premiery tego tytułu możemy się spodziewać w drugiej połowie października.
Gracze z amerykańskiego kontynentu otrzymają dostęp do pudełek z grą kilka dni wcześniej (21 października) niż Europa, Australia i Nowa Zelandia (22 października), Wielka Brytania i Irlandia (24 października) oraz Japonia (27 października). To jednak nie powinno nikogo bardzo martwić. Ważniejszy jest przecież sam tytuł. O LittleBigPlanet napisaliśmy już wiele – ma to być przełomowy produkt, który zainteresuje także nowych graczy konsolą Sony. Sukces Nintendo pokazał bowiem, że odbiorcy oczekują także prostej i szczerej rozrywki oraz sporej dozy interaktywności. W grze firmy Media Molecule tego nie zabraknie – jej sednem jest przecież edycja własnych poziomów i dzielenie się nimi, co może zaowocować nawet ofertą współpracy z profesjonalnym deweloperem. Tego typu rzeczy działy się w przeszłości – przykładowo amatorscy twórcy botów czy map do znanych gier FPS często trafiali później do zespołów producenckich. LBP podkreśla jednak tego typu podejście znacznie mocniej.
Z okazji premiery gry udostępniono kilka nowych elementów – przeznaczonych jednak dla osób, które nie chcą czekać na pojawienie się pudełek w sklepie i zamówią tytuł wcześniej. W pierwszym tygodniu po premierze fani będą mogli ściągnąć darmową limitowaną edycję kosmicznego wdzianka dla SackBoya – głównego bohatera. Dostępna będzie także specjalna koszulka. Pomimo, że jest to oczywiście wirtualny produkt, jak wspominaliśmy, będzie on limitowany – tak więc otrzymać będą go mogły przez określony czas tylko osoby, które zamówiły grę przed premierą. Te dwa elementy dołączają do listy ekskluzywnych dodatków.
Twórcy na swojej stronie uruchomili także kolejny konkurs związany ze swoim dziełem – polega on na stworzeniu oryginalnej tapety nawiązującej oczywiście do LittleBigPlanet. Przekonują także, że premiera nie oznacza wcale wakacji dla programistów i grafików – wręcz przeciwnie. Firma zabiera się bowiem do pracy nad zawartością, która będzie dostępna do ściągnięcia po premierze. Co planuje ambitny zespół? Wspomniana została możliwość wspólnej edycji poziomów ze znajomymi – a więc jak gdyby sieciowa wersja edytora. Brzmi intrygująco.