autor: Kamil Zwijacz
Lightning Returns: Final Fantasy XIII na PC ukaże się 10 grudnia; znamy wymagania sprzętowe
Square Enix ujawniło datę premiery PC-towej wersji gry Lightning Returns: Final Fantasy XIII. Produkcja ukaże się na Steamie 10 grudnia, a dzięki jej karcie produktu w sklepie firmy Valve poznaliśmy wymagania sprzętowe.
W październiku dowiedzieliśmy się, że PC-towe wydanie Lightning Returns: Final Fantasy XIII ukaże się najprawdopodobniej w grudniu bieżącego roku. Teraz wiemy już, że tytuł zadebiutuje na Steamie 10 grudnia w cenie 15,99 euro (około 68 zł), a dodatkowo poznaliśmy trochę nowych informacji oraz wymagania sprzętowe. Przede wszystkim produkcja zawierać będzie wszystkie (no prawie, bo zabraknie DLC FFVII Aerith Costume) dodatki wypuszczone do oryginalnej wersji na konsole PlayStation 3 i Xbox 360, w tym rozmaite kostiumy, bronie i nie tylko. Poza tym wszystkim będzie to w gruncie rzeczy taka sama gra, jak na wspomnianych przed chwilą urządzeniach, więc nie ma co liczyć na dodatkowe wątki fabularne itd. Natomiast do zabawy potrzebować będziecie sprzętu wyposażonego w następujące podzespoły:
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor: 2GHz Dual Core;
- Karta grafiki: z obsługą bibliotek DirectX 9.0c, układ pokroju NVIDIA Geforce 8800GT / ATI Radeon HD 4770 VRAM 512MB lub lepszy;
- Pamięć: 1500 MB RAM;
- Twardy dysk: 22 GB wolnego miejsca;
- System operacyjny: Windows XP SP2 lub nowszy.
Zalecane wymagania sprzętowe:
- Procesor: Intel Core 2 Quad (2.66 GHz) / AMD Phenom II X4 (2.8 GHz);
- Karta grafiki: z obsługą bibliotek DirectX 9.0c, układ pokroju NVIDIA Geforce GTX 460/ ATI Radeon HD 5770;
- Pamięć: 2 GB RAM;
- System operacyjny: Windows Vista, 7 lub 8.
Przypominam również, że Final Fantasy XIII dostępne jest na PC-tach od października 2014 roku, a Final Fantasy XIII-2 od grudnia tego samego roku, więc trzynastkowa trylogia wkrótce w całości zagości na komputerach.
W Lightning Returns: Final Fantasy XIII główną bohaterką jest tytułowa Lightning, która w ciągu kilkunastu dni musi ocalić świat przed zagładą. Wśród najważniejszych elementów produkcji można wymienić nieustannie zmieniającą się, żywą krainę oraz nowy system walki, nastawiony przede wszystkim na akcję. Produkcja oryginalnie ukazała się w lutym 2014 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.