Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 października 2019, 12:54

Lider Worldwide Studios Shawn Layden opuszcza Sony

Shawn Layden niespodziewanie rozstaje się z Sony. Nie ogłoszono jeszcze nazwiska nowego szefa Worldwide Studios, które zrzesza studia deweloperskie tworzące gry na PlayStation 4 i 5.

Shawn Layden. Źrodło: Charley Gallay (Getty). - Lider Worldwide Studios Shawn Layden opuszcza Sony - wiadomość - 2019-10-01
Shawn Layden. Źrodło: Charley Gallay (Getty).

PlayStation utraciło jedną ze swoich twarzy. Shawn Layden, dotychczasowy przewodniczący Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, niespodziewanie rozstał się z japońskim gigantem. Informacja pojawiła się na oficjalnym koncie Twitter marki PlayStation. Krótki wpis nie tłumaczy jednak, co jest powodem takiej decyzji, ani nie wspomina o następcy Laydena. Główny zainteresowany także nie odniósł się jeszcze do sprawy.

Ze wzruszeniem ogłaszamy, że szef Worldwide Studios Shawn Layden opuści SIE. Będzie nam brakowało jego wizjonerskiego przywództwa. Życzymy mu sukcesów w kolejnych przedsięwzięciach i jesteśmy bardzo wdzięczni za lata pracy. Dzięki za wszystko, Shawn! - czytamy we wpisie.

Shawn Layden od lat kojarzony jest z marką PlayStation; gracze mogą go pamiętać zwłaszcza z licznych występów podczas E3 lub The Game Awards. Z firmą Sony związany był od 1987 roku i pełnił w niej kluczowe funkcje. Był m.in. prezesem japońskiego i amerykańskiego oddziału Sony Computer Entertainment.

Na swoim ostatnim stanowisku Layden przewodził SIE Worldwide Studios, które zrzesza studia deweloperskie pracujące nad grami na wyłączność dla konsol PlayStation 4 oraz PlayStation 5, w tym: Naughty Dog, Santa Monica Studio oraz Guerrilla Games. Za jego „panowania” Sony mogło pochwalić się znakomicie przyjętymi tytułami pokroju Uncharted 4, God of War, Horizon: Zero Dawn oraz Spider-Man.

  1. PlayStation – strona oficjalna

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej