Liam Neeson i Kate Upton w reklamach Clash of Clans i Game of War z okazji Super Bowl
W trakcie tegorocznego Super Bowl wyemitowano spoty reklamowe poświęcone popularnym grom mobilnych. Niebotyczne koszty emisji nie przestraszyły deweloperów ze studiów Supercell, Machine Zone i uCool, którzy zdecydowali się pokazać szerszej popularności swoje gry: Clash of Clans, Game of War: Fire Age i Heroes Charge.
Finałowy mecz o mistrzostwo NFL, znany szerzej pod nazwą Super Bowl, to jedno z najważniejszych wydarzeń medialnych w Stanach Zjednoczonych. Nie dziwi więc, że wyemitowanie reklamy przed, w trakcie lub tuż po spotkaniu najlepszych futbolowych drużyn sezonu wiąże się nie tylko z ogromnym prestiżem, ale też potężnymi kosztami (rzędu 4,5 miliona dolarów za 30-sekundowy spot). Twórcy gier mobilnych od dłuższego czasu usilnie zabiegają o ten pierwszy, nie dziwi więc, że niektórzy z nich zdecydowali się na wyłożenie odpowiedniej kwoty i zareklamowanie swoich gier podczas Super Bowl.
Na pierwszy plan wysuwają się reklamówki przygotowane przez studia Supercell i Machine Zone. Spoty poświęcone są niesamowicie popularnym, mobilnym strategiom społecznościowym Clash of Clans oraz Game of War: Fire Age (pierwsza z nich przynosiła swego czasu po 650 tysięcy dolarów przychodu dziennie). W obu produkcjach zajmujemy się z grubsza tym samym – rozwijaniem i obroną imperium, szkoleniem armii i najeżdżaniem wrogich terenów. Dokonujemy tego samotnie lub w sojuszu z innymi graczami.
Mimo znacznego podobieństwa rozgrywki, filmy puszczone w trakcie Super Bowl utrzymane zostały w innym stylu. W dosyć spokojnym, a zarazem ciekawym koncepcyjnie spocie reklamowym poświęconym Clash of Clans zagrał znany aktor Liam Neeson (Lista Schindlera, Kinsey, Uprowadzona). Natomiast reklamówka Game of War prezentuje się iście wybuchowo, w stylu popularnych obecnie filmów historycznych, a na pierwszy plan wysuwa się tradycyjnie dla trailerów tej gry hojnie obdarzona przez naturę modelka Kate Upton.
W trakcie Super Bowl swoją obecność zaznaczyli również deweloperzy ze studia uCool, którzy za sprawą 15-sekundowego spotu zareklamowali swoją popularną hybrydę RPG-a akcji oraz MOBA pod tytułem Heroes Charge. W tym przypadku obyło się bez fajerwerków – to typowy, animowany teaser.