Legendy w Civilization 7 to nowość w serii, która ma nienachalnie nagradzać za aktywną grę
Nie, legendy i pamiątki w Civilization 7 to nie battle pass, a jedynie kolejna zachęta dla graczy, która ma „nagradzać ich za granie tak, jak tego chcą”.
Studio Firaxis Games ujawniło już zmiany w najważniejszych elementach Civilization, które zostaną wprowadzone w najnowszej odsłonie cyklu. Jednakże na tym nie koniec wieści od twórców, bo Civilization 7 uwzględni także zupełnie nowe systemy: legendy (Legends) oraz pamiątki (Mementos).
Dotychczas omówione zmiany miały na celu rozwiązanie problemów, które od dawna dręczyły kultowy cykl strategii 4X. Nie inaczej jest w przypadku dwóch zupełnie nowych dodatków do mechanik serii. Matt Owen, starszy projektant rozgrywki w Firaxis Games, szczegółowo omówił obie z nich w nowym artykule, który możecie przeczytać na oficjalnej stronie gry.
Oprócz tego zespół przedstawił kolejnego powracającego przywódcę. Katarzyna Wielka doczekała się własnego filmiku, który omawia najważniejsze cechy rosyjskiej carycy w siódmej Cywilizacji.
Legendarne wyzwania
System legend jest powiązany z tym, o czym deweloperzy mówili od dawna: że gracze nie kończą swoich kampanii. Temu zawdzięczamy podział gry na 3 epoki, ale też właśnie legendy, które mają „nagradzać graczy za granie tak, jak tego chcą” – także za awanse w kolejnych epokach i nawet za przegrane sesje.
U podstaw tej mechaniki leżą ścieżki, czyli de facto system progresji z nagrodami do odblokowania. Poza główną „drogą” są także te dla poszczególnych przywódców, a postępy poczynimy poprzez kończenie wyzwań, za co otrzymamy punkty doświadczenia dla danej ścieżki.
Pamiątki za osiągnięcia
Studiu Firaxis zależało przy tym, by nagrody były znaczące, ale nie niezbędne do zabawy, by nie zmuszać gracza do zagłębiania się w system legend. Stąd część nagród to przedmioty kosmetyczne, przy czym są one powiązane nie z samymi przywódcami, a z kartą gracza, którą zobaczymy w menu gry oraz w trakcie gry w sieci.
Bardziej widoczne będą Pamiątki – elementy ekwipunku dla przywódców, które zapewnią dodatkowe efekty w grze. Każda postać będzie miała dwa miejsca na te przedmioty, które mogą dać premię do złota zdobywanego za zwracanie podbitych osad, darmowy punkt gospodarki na początku rozgrywki etc.
Co istotne, pamiątki nie będą przypisane tylko do przywódców, z którymi sa powiązane i gra pozwoli na eksperymentowanie. Twórcy przewidzieli też opcję zablokowania tej mechaniki w danej sesji, jeśli wolimy grać bez tych bonusów.
Nie battle pass i nie pay 2 win
Deweloperzy zdają sobie sprawę, że gracze mogą opacznie zrozumieć, iż system legend to wariacja na temat przepustki bitewnej. Dlatego poświęcili osobną sekcję na wyjaśnienie, że nie ma żadnych mikropłatności powiązanych z pamiątkami i nie będa one ograniczone czasowo.
Gracze mogą je zdobyć tylko za grę, a jedynym „płatnym” bonusem są przedmioty kosmetyczne dostępne jako część specjalnych wydań gry. Do tego wiele z najciekawszych pamiątek ma być odblokowywana na pierwszych poziomach ścieżek przywódców.
Intencją twórców jest więc, by legendy były drobną, ale nie nachalną zachętą do wielokrotnego ogrywania gry. Innymi słowy – tego, do czego akurat fanów Cywilizacji nie trzeba zachęcać. Deweloperzy traktują to wręcz jako formę podziękowana dla graczy, właśnie za długi czas spędzony w kolejnych odsłonach serii.
Legends to nasza próba docenienia, w stosunkowo skromny sposób, ogromnego czasu, wysiłku i troski, które tak wielu fanów Civilization okazało już w trakcie naprawdę niezliczonej liczby kampanii. To nasz sposób na podziękowanie za granie w Civkę.
Oczywiście, jak cała gra, system legend również będzie rozwijany po debiucie Civilization VII 11 lutego na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. W wątku opublikowanym w serwisie Reddit twórcy napomknęli, że będą uważnie przyglądać się opiniom graczy na temat pamiątek, a w planach jest dodanie opcji wybierania tych bonusów dla przywódców kierowanych przez AI.