Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 marca 2022, 11:58

autor: Adrian Werner

Legendarni założyciele studia Sierra powracają z nową grą przygodową

Roberta Williams i Ken Williams, czyli założyciele studia Sierra, powracają po dwudziestu latach spędzonych poza branża. Duet zapowiedział nową przygodówkę Collosal Cave 3D.

Szykuje się powrót prawdziwych legend gatunku przygodówek. Ken i Roberta Williams, czyli założyciele firmy Sierra, pracują nad nową grą.

Colossal Cave 3D – co wiemy o grze

To duże wydarzenie, gdyż małżeństwo Williamsów przez ponad dwie dekady było na deweloperskiej emeryturze.

  1. Nowy projekt twórców to Collosal Cave 3D.
  2. Jest to przygodówka, stanowiąca remake Colossal Cave Adventure z 1976 roku, które uznawane jest za jedną z pierwszych tekstowych gier przygodowych w historii.
  3. Premierę zaplanowano na jesień tego roku.
  4. Gra powstaje z myślą o urządzeniach VR i wykorzysta silnik Unity.
  5. Tytuł trafi na pecety, komputery Mac oraz zestaw VR Oculus Quest 2.
  6. W Collosal Cave 3D zwiedzimy wielką jaskinię (obejmującą ponad 143 lokacje) w poszukiwaniu skarbów. W podróży napotkamy zarówno sojuszników, jak i wrogów.

Powrót tych legend do tworzenia gier wywołała nuda spowodowana pandemicznymi lockdownami. Aby czymś się zająć, Ken Williams postanowił nauczyć się silnika Unity. Przypomniało mu to stare dobre czasy Sierry i zainspirowało do opracowania z żoną nowej gry.

  1. Oficjalna strona gry

Colossal Cave Adventure

Autorem Colossal Cave Adventure jest Will Crowther. Gra została pierwotnie opracowana z myślą o komputerze PDP-10. To jedna z najważniejszych produkcji w historii branży. Była ona inspiracją dla niezliczonych deweloperów, tworzących w gatunku przygodówek.

Legendarni założyciele studia Sierra powracają z nową grą przygodową - ilustracja #1
Pierwowzór był tekstową przygodówką. Remake postawi na 3D i VR.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej