Legendarne studio Tima Schafera może pracować nad dziwną grą, której prototyp powstał w 2017 roku
Tim Schafer i studio Double Fine mogą mogą pracować nad kolejną dziwaczną grą, którą po raz pierwszy w akcji – wówczas jeszcze jako prototyp – mogliśmy oglądać w 2017 roku.
Poszlaki sugerują, jakoby jedną z dwóch gier, nad którymi pracuje obecnie Double Fine Productions, czyli zespół z rodziny Xbox Game Studios znany z szalonej, acz cenionej serii Psychonauts, była produkcja, której prototyp mogliśmy zobaczyć już w 2017 roku.
O tym, że zespół deweloperów kierowany przez wizjonera branży, Tima Schafera, pracuje nad nowymi grami, dowiedzieliśmy się z udostępnionego w minionym roku dokumentu, w którym zaprezentowano kulisy prac nad Psychonauts 2. Tworzenie owych nieujawnionych dotąd pozycji miało jednak zostać zawieszone na czas pracy nad sequelem Psychonauts – o czym również dowiedzieliśmy się z wspomnianego wyżej filmu.
Najnowsze pogłoski, o których donosi serwis eXputer, wskazują, że być może poznaliśmy jedną z gier tworzonych przez studio Double Fine. Ma nią być produkcja nosząca tytuł Kiln.
Przemawia za tym m.in. fakt, że w październiku 2023 roku znak towarowy „Kiln” został zarejestrowany przez firmę Microsoft, która jest właścicielem Double Fine Productions. Warto odnotować przy tym, że sam fakt powstawania „nowych rzeczy” w zespole Tima Schafera potwierdzono dzisiaj w wymownym „tweecie”, który zapowiada dość rychłe ujawnienie informacji.
To nie wszystko, ponieważ Kiln to także tytuł prototypu gry stworzonej przez Dereka Branda, który jak, ujawnił Schafer w owym materiale na temat Psychonauts 2, stoi na czele jednego z projektów studia Double Fine. Co więcej, Kiln znajduje się na oficjalnej stronie wspomnianego wyżej zespołu deweloperów.
Jak czytamy w opisie gry, Kiln to „wieloosobowa, drużynowa bijatyka [...] skupiająca się na tworzeniu unikalnych, wyrzeźbionych przez graczy postaci z szalonymi, opartymi na fizyce animacjami i zniszczeniami”.
Trzeba zaznaczyć, że przytoczony opis pochodzi z kwietnia 2017 roku i dotyczy on jedynie prototypu gry. Możemy zatem założyć, że tytuł ten – jeżeli faktycznie znajduje się w produkcji – zdążył ulec sporym przeobrażeniom.
Z drugiej strony ten szalony opis gry bez wątpienia pasuje do charakteru studia Double Fine. Co więcej, zachowanie przez tak długi czas tytułu dla growego projektu, sugeruje, jakoby przynajmniej część pomysłów i koncepcji z 2017 roku przetrwała do dziś.
Jeżeli jesteście ciekawi, jak wyglądał wstępny plan na Kiln, to poniżej zamieszczam materiał wideo prezentujący w akcji prototyp omawianej gry.
Choć doniesienia o nowej produkcji Double Fine brzmią dość wiarygodnie – szczególnie biorąc pod uwagę dziwaczny charakter poprzednich dzieł studia – przypominam, że wciąż poruszamy się głównie w obszarze internetowych domysłów, a nie oficjalnych komunikatów. Na te musimy jeszcze poczekać.