Książka z uniwersum Halo na liście bestsellerów New York Times'a
Serwis Gamasutra informuje, że powieść Contact Harvest w ciągu pierwszego tygodnia od premiery, która miała miejsce 30 października, zadebiutowała na trzecim miejscu wśród listy bestsellerów New York Times’a oraz na dwudziestym trzecim na liście USA Today. Jest to jednocześnie drugi tytuł z serii, który dostał się na tak prestiżowe miejsce.
Już od bardzo dawna gry komputerowe i video przestały być samowystarczalnymi produktami. Wraz z nimi pojawiło się bowiem zjawisko polegające na próbie wyjścia poza ramy ekranu telewizora czy monitora i zaproponowanie graczom jeszcze większego wgłębienia się w opowiadane historie. Tak oto zaczęły powstawać książki i komiksy rozszerzające naszą wiedzę na temat uniwersum danej gry.
Własnych książek dorobiło się bardzo wiele znanych serii, między innymi Myst, Starcraft czy nawet Splinter Cell. W zasadzie chyba zdecydowana większość gier, którym udało się odnieść na rynku sukces została przetransferowana również na karty książki. Nie inaczej jest w przypadku uwielbianego w Stanach Zjednoczonych Halo, które do tej pory doczekało się już pięciu pełnoprawnych powieści.
Powieści te opowiadają zarówno o genezie powstania Spartan, wojnie z Covenantami oraz inwazji Floodu. Najnowsza z nich, Contact Harvest, opowiadająca o bitwie o tytułową kolonię będącą jedną z głównych miejsc produkcji żywności. Autorem książki jest Joseph Staten będący także reżyserem przerywnikowych scenek filmowych w grach Halo: Combat Evolved i Halo 2.
Serwis Gamasutra informuje, że powieść Contact Harvest w ciągu pierwszego tygodnia od premiery, która miała miejsce 30 października, zadebiutowała na trzecim miejscu wśród listy bestsellerów New York Times’a oraz na dwudziestym trzecim na liście USA Today. Jest to jednocześnie drugi tytuł z serii, który dostał się na tak prestiżowe miejsce.
Jednocześnie gra Halo 3 w dalszym ciągu jest najlepiej sprzedającym się produktem w dziejach elektronicznej rozrywki. Microsoft informował o dochodach rzędu 170 milionów dolarów w ciągu pierwszych dwudziestu czterech godzin od premiery oraz 300 milionów w przeciągu pierwszego tygodnia sprzedaży.