autor: Dorota Drużko
Kreator kosmosu wykorzystywany w Spore do pobrania
Pracownicy studia Maxis podczas tworzenia świata w Spore używali małych programików (prototypów), dzięki którym mogli przekonać się, jak pewne jego elementy będą wyglądać bez potrzeby implementacji ich do reszty gry. Teraz zdecydowali się na udostępnienie tych narzędzi.
Pracownicy studia Maxis podczas tworzenia świata w Spore używali małych programików (prototypów), dzięki którym mogli przekonać się, jak pewne jego elementy będą wyglądać bez potrzeby implementacji ich do reszty gry. Teraz zdecydowali się na udostępnienie tych narzędzi, zaznaczając, że nie zostały one specjalnie przetestowane (czyli mogą być problemy ze stabilnością) i nie powinniśmy liczyć na jakąkolwiek pomoc ze strony firmy czy nawet zwykłą instrukcję jak ich używać.
Pierwszym z prototypów, który już teraz możemy pobrać z oficjalnej strony Spore jest ParticleMan. Symuluje on oddziaływania cząsteczek tworzących chmury, mgławice, orbity, formacje gwiazd, oraz pulsary i czarne dziury. Wśród licznych opcji jakie oferuje jest zmiana natężenia podstawowych oddziaływań fizycznych, w tym grawitacyjnych, zachodzących pomiędzy cząsteczkami, oraz możliwość wyboru ich zachowania pomiędzy uporządkowanym lub chaotycznym. Tak więc ci, którzy zawsze marzyli o stworzeniu własnej galaktyki powinni udać się na tę stronę i program pobrać.
Przypomnijmy jeszcze, że sama gra ukaże się już we wrześniu, a wydawcą w naszym kraju została firma Electronic Arts Polska. Zainteresowani mogą zapoznać się z następującymi materiałami na jej temat: