Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lipca 2022, 08:55

autor: Adrian Werner

KOTOR Remake z wielkimi problemami, prace zostały wstrzymane

Projekt Star Wars: Knights of the Old Republic Remake miał popaść w spore tarapaty. Zwolniono kluczowych deweloperów, a prace nad grą zostały wstrzymane.

Mamy złe wieści dla graczy czekających na Star Wars: Knights of the Old Republic Remake. Według nowych doniesień projekt ma ogromne problemy i prace nad nim zostały wstrzymane.

  1. Źródłem tych informacji jest Jason Schreier, dziennikarz serwisu Bloomberg. Ma on tak dobrą renomę w kwestii tego typu przecieków, że dajemy wiarę jego doniesieniom.
  2. Według Schreiera odpowiedzialna za remake firma Aspyr Media nakazała wstrzymanie prac nad grą. Zwolniono również głównego projektanta oraz dyrektora artystycznego.
  3. Obecnie Aspyr zajmie się innymi projektami, podczas gdy stan Star Wars: Knights of the Old Republic Remake zostanie przeanalizowany przed podjęciem decyzji o dalszym losie produkcji.
  4. Jednym z powodów tej sytuacji ma być powolny postęp prac. Aspyr początkowo planował wydać grę pod koniec tego roku, podczas gdy deweloperzy pracujący nad projektem mieli poinformować szefów, że bardziej realistycznym terminem będzie 2025 r.
  5. W maju tego roku do pomocy przy projekcie zatrudniono studio Saber Interactive. Część zaangażowanych w grę osób sądzi, że ten zespół może całkowicie przejąć produkcję.

Według informatorów Schreiera 30 czerwca tego roku firma Aspyr Media zorganizowała pokaz wczesnej wersji gry dla partnerów, takich jak Lucasfilm Games oraz Sony. Deweloperzy byli zadowoleni z tego, co zademonstrowali, dlatego mocno zdziwili się, gdy raptem tydzień później zwolniono głównego projektanta Brada Princea oraz dyrektora artystycznego Jasona Minora.

Aspyr miało być bardzo niezadowolone z tego, jak pokazowa wersja prezentowała się na tym etapie prac, biorąc pod uwagę czas i środki wpompowane do tej pory w Star Wars: Knights of the Old Republic. Nic więc dziwnego, że perspektywa trzech kolejnych lat produkcji nie okazała się dla szefostwa atrakcyjna.

Jednym z powodów problemów gry może być fakt, że miała ona mocno różnić się od pierwowzoru. Zamiast jedynie opracować nową oprawę graficzną twórcy planowali gruntowne przebudowanie rozgrywki. Z tradycyjnego RPG-a, w którym dowodzimy drużyną w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą, gra miała przeobrazić się w RPG-a akcji.

  1. Star Wars: Knights of the Old Republic – recenzja gry
  2. Star Wars: Knights of the Old Republic – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej