Kontynuacja Pathologic 2 jednak powstaje, razem z 3 mniejszymi grami
Zespół Ice-Pick Lodge zapowiedział, że pracuje nad kontynuacją Pathologic 2. Studio ma w planach również trzy mniejsze gry.
Mamy dobre wieści dla fanów twórczości studia Ice-Pick Lodge, którzy po słabszej niż się spodziewano sprzedaży Pathologic 2 obawiali się o przyszłość zespołu. Okazuje się, że firma ma się dobrze i pracuje nad aż czterema nowymi projektami.
Pathologic 2: Bachelor
Największą z tych produkcji jest Bachelor, czyli kontynuacja fabuły Pathologic 2. Przypomnijmy, że pierwsza część serii posiadała trzy scenariusze - Haruspex, Bachelor oraz Changeling. Druga odsłona cyklu wystartowała jedynie z pierwszym z nich i rozczarowujące wyniki sprzedaży sprawiły, że wielu fanów myślało, że kolejne dwa nie powstaną.
Na razie jest zbyt wcześnie, aby autorzy mogli zdradzić jakieś konkrety odnośnie tego projektu. Obiecują jednak, że zaoferuje on znacznie lepszą rozgrywkę dzięki wnioskom wyciągniętym z produkcji Pathologic 2. Ponadto deweloperzy wiele wysiłku wkładają w to, aby Bachelor nie przypominał wcześniejszych opowieści z tego uniwersum.
Know by heart
Poza Bachelor Ice-Pick Lodge pracuje nad trzema małymi grami. Jedną z nich jest Know by heart. Produkcja w pierwszej kolejności trafi na pecety oraz konsole Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch. Później zostanie przeniesiona również na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android.
Akcja gry toczyć się będzie na rosyjskiej prowincji. Wcielimy się w mężczyznę imieniem Misha, który po długiej rozłące odnawia kontakty z przyjaciółmi z dzieciństwa. Podczas zabawy będziemy wracali do starych wspomnień oraz odkrywali na nowo, co łączy bohaterów. Oczywiście, to gra Ice-Pick Lodge, więc te radosne chwile szybko zrujnuje wydarzenie poza kontrolą postaci.
Neuro Skazka
Z kolei Neuro Skazka to mobilna gra, która zmierza na systemy iOS i Android. Zaprojektował ją artysta Nemo Soda, który niedawno dołączył do studia.
W grze udamy się do przedziwnego uniwersum stworzonego pod sklepieniem czaszki śpiącego bóstwa. Jego mózg będzie układem słonecznym, a neurony gwiazdami. Zadaniem graczy ma być przeobrażenie niebiańskich ciał w samodzielnie funkcjonujące stworzenia.
Ten nietypowy pomysł zostanie zrealizowany w stylu gier o hodowaniu zwierzątek, ale tutaj zamiast radosnej atmosfery otrzymamy klimat horroru, a kierowana przez nas ewolucja przyniesie budzące grozę efekty.
Franz
Ostatni z projektów, nad którymi pracuje studio, to gra Franz, która również zmierza na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Będzie to eksperymentalna produkcja zainspirowana argumentem chińskiego pokoju, zaproponowanym przez amerykańskiego filozofa Johna Searle’a.
Produkcja obracać się będzie wokół kontroli i sztucznej inteligencji, próbując odpowiedzieć na pytanie, czy gracz naprawdę kontroluję grę, czy też tylko ma takie wrażenie. Franz ma być efektem eksperymentów studia podczas prób opracowania nowych rozwiązań i mechanik dla Bachelor.