Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 15 września 2008, 12:50

autor: Filip Grabski

Konkurs 2K Australia - stwórz najbardziej ludzkiego bota i wygraj dużo pieniędzy

Odpowiedzialne za uznanego na całym świecie „głębinowego” shootera BioShock studio 2K Australia organizuje konkurs, w którym twórca bota do Unreal Tournament 2004 o najbardziej ludzkim zachowaniu wygra 7000 dolarów.

Odpowiedzialne za uznanego na całym świecie „głębinowego” shootera BioShock studio 2K Australia organizuje konkurs, w którym twórca bota do Unreal Tournament 2004 o najbardziej ludzkim zachowaniu wygra 7000 dolarów.

Konkurs 2K Bot Prize odbędzie się podczas międzynarodowego sympozjum dotyczącego gier i komuterowej inteligencji – CIG 2008, które będzie miało miejsce w grudniu w Australii. Na czym polega zabawa? Już spieszę z wyjaśnieniem.

Zadaniem chętnych będzie stworzenie bota do Unreal Tournament 2004, który swoim zachowaniem będzie możliwie najbliższy ludzkiemu graczowi. Podczas zmodyfikowanego deathmatchu kilku sędziów (jeszcze nie wiadomo kim będą, ale z pewnością muszą mieć doświadczenie z UT oraz programowaniem sztucznej inteligencji w grach) rozegra kilka meczy z botami oraz ludźmi. Zadaniem oceniających będzie wyczuć który przeciwnik jest żywy, a który krzemowy. Jeśli przynajmniej 80% sędziów będzie przekonanych o „ludzkości” bota, jego twórca otrzyma 7000 dolarów oraz odwiedzi siedzibę 2K Australia mieszczącą się w mieście Canberra (w przypadku kilku zwycięzców nagroda pieniężna będzie podzielona, ale wycieczka zagwarantowana jest dla wszystkich).

Konkurs 2K Australia - stwórz najbardziej ludzkiego bota i wygraj dużo pieniędzy - ilustracja #1

W przypadku gdy wszystkie boty zostaną zdemaskowane, to nieco skromniejsza nagroda w postaci 2000 dolarów (oraz wyprawa do Australii) zostanie przyznana twórcy najwyżej ocenionego bota.

Gra z pewnością warta świeczki. Kto wie, być może jakiś zdolny programista / entuzjasta gier dzięki temu konkursowi zdobędzie wymarzoną pracę? Nie mówiąc już o jakże przyziemnej nagrodzie pieniężnej.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej