autor: Radosław Grabowski
Konkrety nt. planów firmy Threewave Software, wymierzonych w PC i X360
Jak dotąd ekipa z Threewave Software pomagała jedynie innym w tworzeniu gier – m.in. Soldier of Fortune II: Double Helix, Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy i Doom III: Resurrection of Evil. Jednakże, zgodnie z ostatnimi doniesieniami, teraz zespół z kanadyjskiego Vancouver zamierza samodzielnie przygotowywać profesjonalne elektroniczno-rozrywkowe produkty i ma już konkretny plan.
Jak dotąd ekipa z Threewave Software pomagała jedynie innym w tworzeniu gier – m.in. Soldier of Fortune II: Double Helix, Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy i Doom III: Resurrection of Evil. Jednakże, zgodnie z ostatnimi doniesieniami, teraz zespół z kanadyjskiego Vancouver zamierza samodzielnie przygotowywać profesjonalne elektroniczno-rozrywkowe produkty i ma już konkretny plan.
Głównym elementem tego ostatniego jest, uzyskana trzy dni temu, licencja na wykorzystanie silnika Source firmy Valve Software. Ponadto w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy liczba zatrudnionych pracowników wzrosła z zaledwie dziesięciu do ponad czterdziestu. Wszystko po to, aby stworzyć pecetową grę z gatunku FPS, przeznaczoną przede wszystkim do zabawy w trybie single player i dostępną elektronicznie poprzez system Steam.
Kanadyjscy autorzy mają w zanadrzu jeszcze dwa projekty. Pierwszym z nich jest zupełnie nowy zestaw algorytmów fizycznych, który ludzie z Valve Software dołączą w przyszłości do silnika Source i będą udostępniać zainteresowanym za odpowiednią opłatą. Dodatkowo szykowana jest tajemnicza gra dla konsoli Xbox 360, mająca być osiągalna w ramach Xbox Live Arcade.