autor: Radosław Grabowski
Koniec PeCetowego monopolu na The Sims 2
Ponad cztery miliony egzemplarzy gry The Sims 2 znalazło dotychczas swoich nabywców, co jest niewątpliwym sukcesem koncernu Electronic Arts. Korporacja owa chce teraz jeszcze podnieść popularność rzeczonego produktu i właśnie dlatego opracowuje edycje, dedykowane konsolom stacjonarnym (PS2, Xbox i GCN) oraz mobilnym (GBA, PSP i DS), a nawet nowoczesnym telefonom komórkowym.
Ponad cztery miliony egzemplarzy gry The Sims 2 znalazło dotychczas swoich nabywców, co jest niewątpliwym sukcesem koncernu Electronic Arts. Korporacja owa chce teraz jeszcze podnieść popularność rzeczonego produktu i właśnie dlatego opracowuje edycje, dedykowane konsolom stacjonarnym (PS2, Xbox i GCN) oraz mobilnym (GBA, PSP i DS), a nawet nowoczesnym telefonom komórkowym.
Podobny scenariusz zaobserwowaliśmy już w przypadku pierwszej części The Sims, która początkowo była dostępna tylko dla posiadaczy komputerów osobistych klasy PC, aby później zatriumfować na innych platformach sprzętowych. Jednakże developerzy nie zamierzają pójść na przysłowiową łatwiznę w trakcie przygotowywania omawianych konwersji, gdyż wprowadzą szereg innowacji.
Będziemy mogli opcjonalnie przejąć bezpośrednią kontrolę nad wybranym wirtualnym podopiecznym i wykonywać nim niemal dowolne czynności. Akcja ma być wtedy ukazana z perspektywy trzeciej osoby, niczym w serii Tomb Raider i Hitman. Ponadto pojawi się ciekawy system szykowania potraw i tryb multiplayer, pozwalający na jednoczesną zabawę dwóm użytkownikom.
Dodatkowo wersje dla trzech stacjonarnych konsol będą się nieznacznie różnić. Właściciele Sony PlayStation 2 w trakcie rozgrywki wykorzystają dysk twardy i kamerę EyeToy, celem umieszczenia swoich twarzy w wirtualnej rzeczywistości. Z kolei posiadacze Microsoft Xbox uzyskają dostęp do obrazu w wysokiej rozdzielczości w standardzie HDTV. Natomiast w edycji dla Nintendo GameCube ujrzymy sporo ekskluzywnych elementów (np. postaci).