Koniec Black Isle Studios i koniec marzeń o Fallout 3
Połowa roku 2003 dla fanów postapokaliptycznych cRPG wydawała się być pięknym okresem. W końcu to wówczas wyszło na jaw, iż studio Black Isle Studios na czele z Joshem E. Sawyerem, naczelnym projektantem, pracuje nad trzecią częścią niezapomnianego Fallouta. Euforię wywołaną tym faktem zmąciła przed miesiącem niespodziewana wieść o odejściu Sawyera z Black Isle, a dziś nadzieje związane z Fallout 3 totalnie legły w gruzach. Jak bowiem nieoficjalnie poinformował pracownik BIS, Damien „Puuk” Foletto, ósmy grudnia był jego ostatnim dniem pracy w firmie, podobnie zresztą jak i jego kolegów. Innymi słowy mówiąc... jesteśmy świadkami rozpadu i końca Black Isle Studios.
Połowa roku 2003 dla fanów postapokaliptycznych cRPG wydawała się być pięknym okresem. W końcu to wówczas wyszło na jaw, iż studio Black Isle Studios na czele z Joshem E. Sawyerem, naczelnym projektantem, pracuje nad trzecią częścią niezapomnianego Fallouta. Euforię wywołaną tym faktem zmąciła przed miesiącem niespodziewana wieść o odejściu Sawyera z Black Isle, a dziś nadzieje związane z Fallout 3 totalnie legły w gruzach. Jak bowiem nieoficjalnie poinformował pracownik BIS, Damien „Puuk” Foletto, ósmy grudnia był jego ostatnim dniem pracy w firmie, podobnie zresztą jak i jego kolegów. Innymi słowy mówiąc... jesteśmy świadkami rozpadu i końca Black Isle Studios.
Damien „Puuk” Foletto poinformował fanów o fakcie, iż on i jego współpracownicy stracili pracę, na forum firmy Interplay, zaś jego wypowiedź potwierdził inny, były już, pracownik Black Isle Studios, John Deiley, pisząc: „Dzisiaj skończyła się pewna Era. Black Isle Studios już nie istnieje. W kolejnej fazie zwolnień, Interplay podziękował ostatnim pracownikom Black Isle i rozwiązał samo studio. Także, jeszcze niezapowiedziany oficjalnie tytuł nad którym pracowano w BIS, Fallout 3, został wstrzymany, (odłożony na półkę)...”
Przypomnijmy, iż to Black Isle Studios zawdzięczamy powstanie takich znakomitych gier jak Fallout, Fallout 2, Icewind Dale, Icewind Dale II czy Planescape Torment.
Warto również zaznaczyć, iż zamknięcie Black Isle Studios oraz wczorajsze przejecie praw wydawniczych do Galleona z rąk Interplay’u przez firmę SCi, znakomicie obrazuje w jak tragicznej sytuacji znajduje się sam Interplay. Ostatnie wyniki finansowe firmy wyglądają tragicznie i wszystko wskazuje na to, że już niedługo podzieli ona losy niedawno upadłego 3DO, również niegdyś potężnego wydawcy.