Konferencja Microsoftu na E3 2018 najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii Twitcha
Konferencja Microsoftu podczas tegorocznych targów E3 nie tylko po raz drugi z rzędu okazała się najpopularniejszym pokazem imprezy - jest też najchętniej oglądanym wydarzeniem w historii platformy Twitch.
- Microsoft – 1,7 miliona widzów;
- Ubisoft – 1,6 miliona widzów;
- Sony – 1,5 miliona widzów;
- Bethesda Softworks – 964 tysiące widzów;
- PC Gaming Show – 893 tysiące widzów;
- Nintendo – 679 tysięcy widzów;
- Electronic Arts – 528 tysięcy widzów.
Microsoft może i nie ma szans, by w tej generacji konsol dorównać finansowemu sukcesowi PlayStation 4, ale za to ma pełne prawo, by chwalić się, że po raz drugi z rzędu „wygrał” targi E3. Oczywiście mowa tu o popularności, nie jakości (choć na to drugie także nie mogliśmy narzekać, bo firma zaprezentowała kilkadziesiąt ciekawych tytułów) – konferencja giganta z Redmond przyciągnęła przed ekrany najwięcej widzów, stając się przy okazji wydarzeniem o największej oglądalności w historii platformy Twitch.
Jak podaje serwis GITHYP, pokaz Xbox E3 Briefing w szczytowym momencie był śledzony przez 1,7 miliona osób. Przypomnijmy, że podczas ubiegłorocznych targów konferencja Microsoftu przyciągnęła około 600 tysięcy mniej oglądających, co i tak dało jej wówczas tytuł najpopularniejszego pokazu. Co ciekawe, w stosunku do poprzedniego E3 w ogóle nie zmieniła się pierwsza trójka wydarzeń budzących największe zainteresowanie. W tym roku tuż za konferencją Microsoftu uplasował się ponownie Ubisoft (1,6 miliona widzów), a następnie Sony (1,5 miliona). Niewiele do przekroczenia granicy miliona oglądających zabrakło Bethesdzie (964 tysiące), która w ubiegłym roku zdołała przyciągnąć przed ekrany zaledwie 230 tysięcy osób. Dalsze miejsce zajęło PC Gaming Show (893 tysiące) i Nintendo (679 tysięcy). EA Play, czyli impreza Electronic Arts, jako jedyna zaliczyła spadek liczby widzów – z 676 tysięcy w ubiegłym roku na 528 tysięcy w tym.
Naturalnie nie można odmówić Microsoftowi zaprezentowania co najmniej kilku naprawdę wyśmienicie zapowiadających się produkcji (Sekiro: Shadows Die Twice od legendarnego FromSoftware, Ori and the Will of the Wisps dla miłośników bardziej artystycznych tytułów, wreszcie polskie Dying Light 2 i Cyberpunk 2077). Trudno się jednak pozbyć wrażenia, że gigant z Redmond wyjątkowo dobrze dobrał termin swojej konferencji – zaczęła się ona o 22:00 czasu polskiego, tak więc widzowie w Europie mogli ją obejrzeć bez zarywania nocki. Tymczasem największy konkurent giganta z Redmond, Sony, prezentował się o 3:00 we wtorek. PlayStation 4 z pewnością ma na Starym Kontynencie mnóstwo miłośników, ale nie sądzę, by wielu było na tyle zdeterminowanych, by w oczekiwaniu na zapowiedzi nowych gier siedzieć do świtu przed komputerem w dzień roboczy.
Co ciekawe, serwis GITHYP nie włączył do statystyk konferencji Square Enix. Trudno się jednak dziwić – była ona tak krótka, że wystarczyło skoczyć do kuchni po kanapki i herbatę, by przegapić połowę prezentowanych zwiastunów.
- Najważniejsze na E3 2018
- Konferencja Microsoftu na E3 2018 – podsumowanie
- Cyberpunk 2077 na czele zestawienia najpopularniejszych zwiastunów E3