Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 27 września 2007, 07:23

Koncern Activision przejął studio Bizarre Creations

Istniejące od 1994 roku studio Bizarre Creations przestało być niezależnym producentem gier video. Brytyjska firma dołączyła do wielkiej rodziny koncernu Activision, o czym dowiedzieliśmy się za pośrednictwem oficjalnego oświadczenia prasowego.

Istniejące od 1994 roku studio Bizarre Creations przestało być niezależnym producentem gier video. Brytyjska firma dołączyła do wielkiej rodziny koncernu Activision, o czym dowiedzieliśmy się za pośrednictwem oficjalnego oświadczenia prasowego.

Koncern Activision przejął studio Bizarre Creations - ilustracja #1
„Czwórka” to prawdopodobnie ostatnia gra z serii PGR, wyprodukowana przez Bizzare Creations.

Brytyjskie studio w ciągu trzynastu lat swojego istnienia wyprodukowało kilka znakomitych tytułów, ale ostatnimi czasy kojarzyliśmy je głównie z Xboksami oraz serią Project Gotham Racing. Przejęcie firmy przez koncern Activision oznacza, że kolejne odsłony tego cyklu będą prawdopodobnie tworzone przez innego producenta – prawa do marki posiada bowiem firma Microsoft Corporation.

Przejęcie studia ma swoje następstwa. Przede wszystkim producenci kończą z tzw. tytułami ekskluzywnymi. Pierwsze gry firmy Bizarre Creations dla nowych właścicieli, nad którymi prace rozpoczną się w niedalekiej przyszłości, przygotowane zostaną z myślą nie o jednej, ale o kilku platformach sprzętowych. Warto tu jednak nadmienić, że studio zachowa swoją tożsamość. Brytyjczycy zapowiedzieli na swojej oficjalnej stronie, że koncern Activison nie zmusza ich do zmiany nazwy, a także daje im dużą swobodę, np. w kwestii kontaktów z fanami.

Koncern Activision nie będzie wtrącał się również do produktów, które w chwili obecnej opracowują ich nowi podwładni. Wydanie gry The Club nadal spoczywa na barkach firmy SEGA Corporation, a dystrybucją Geometry Wars Galaxies zajmie się Sierra Entertainment. Narzekać nie powinni również fani serii Project Gotham Racing – Brytyjczycy zamierzają wspierać swoje dzieło także po październikowej premierze.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej