autor: Aleksander Kaczmarek
Kompani – podstawowe informacje
Pomagają w walce, wytwarzają przedmioty, sugerują działania... Kompani w grze Star Wars: The Old Republic są kimś znacznie więcej niż tylko bohaterami niezależnymi. Dzięki nim, nawet grając w pojedynkę, można czuć się częścią drużyny.
Galaktyka nie jest miejscem dla samotników. Przemierzając jej odległe i pełne niebezpieczeństw zakątki, dobrze mieć u boku oddanych towarzyszy.
Twórcy Star Wars: The Old Republic wyszli z założenia, że gracze nie zawsze będą mogli liczyć na zabawę w grupie. Dzięki kompanom, nawet grając w pojedynkę, można poczuć się członkiem drużyny.
Towarzysze nie są jednak zwykłymi bohaterami niezależnymi. Wprowadzają własne wątki fabularne, posiadają indywidualne osobowości, kierują się zróżnicowanymi motywami. Mogą stać się przyjaciółmi, kochankami, a nawet wrogami postaci kierowanej przez gracza. Wspierają w walce, pomagają w produkcji przedmiotów, wykonują proste zadania... Są przy tym w pełni opcjonalnym elementem gry.
Co warto wiedzieć o kompanach?
- Każda grywalna klasa postaci posiada unikatowy zestaw kompanów, nie ma jednak różnic pomiędzy specjalizacjami.
- Pierwszy z kompanów może dołączyć do kierowanego przez gracza bohatera już na wczesnym etapie gry, kolejni pojawiają się w dalszych etapach rozgrywki (obecnie dla każdej klasy przewidziano 5 kompanów oraz droida pokładowego).
- Kompani posiadają różne umiejętności indywidualne, bonusy wspomagające drużynę, a także własny system rozwoju; ich maksymalny poziom musi być jednak niższy od poziomu rozwoju postaci gracza.
- Wygląd kompanów można w pewnym zakresie modyfikować (np. kolor skóry czy włosów).
- Kompani mogą korzystać z dodatkowego wyposażenia (m.in. broń i pancerz) oraz zestawów ekwipunku (np. Medipac kit).
- Gracz nie kontroluje bezpośrednio poczynań kompanów, ale dając im odpowiednie wyposażenie, może wpływać np. na rolę, jaką pełnią na polu bitwy (np. healer, DPS).
- Stopień zażyłości z kompanami można modyfikować, podejmując działania zgodne z ich preferencjami, a także dając im odpowiednie nagrody (informacje o tym, co lubi dany towarzysz znajdują się w zakładce Codex).
- Postać gracza może nawiązać romans z niektórymi kompanami; obecnie opcja ta ograniczona jest do przedstawicieli różnych płci.
- Kompani mogą służyć pomocą w walce, produkować przedmioty, a także wykonywać proste zadania (np. sprzedaż zbędnego ekwipunku na lokalnym rynku).
- We Flashpointach może brać udział drużyna złożona z maksymalnie 4 postaci (bohater kierowany przez gracza plus trójka jego kompanów).
- Jeśli gracz zdecyduje się zgładzić któregoś z kompanów, to śmierć ma w tym przypadku charakter nieodwracalny.
- Poprzez system dialogów kompani mogą służyć dodatkowymi informacjami na temat misji, miejsc, osób czy przedmiotów.
- Kompani mogą starać się wpłynąć na decyzje podejmowane przez gracza, sugerując określone działania (zgodnie ze swoimi preferencjami).
- Działania podejmowane przez gracza mogą wpłynąć na sposób postrzegania świata przez kompanów i rozwój ich umiejętności.
- Kompani zapewniają dostęp do określonych misji i związanych z nimi nagród.