autor: Robert Duraj
Kolejne konkrety dotyczące The Godfather II
Raptem tydzień temu informowaliśmy o przybliżonym terminie premiery Ojca Chrzestnego II – wirtualnej adaptacji powieści Mario Puzo, której twórcami są programiści z EA Redwood Shores. Dzisiaj przedstawiamy Wam garść kolejnych informacji o tym tytule.
Raptem tydzień temu informowaliśmy o przybliżonym terminie premiery Ojca Chrzestnego II – wirtualnej adaptacji powieści Mario Puzo, której twórcami są programiści z EA Redwood Shores. Dzisiaj przedstawiamy Wam garść kolejnych informacji o tym tytule.
The Godfather II, jak wiemy, ma być połączeniem dwóch gatunków – gier akcji oraz RTS. Na potrzeby pierwszego z nich, programiści stworzyli sześć grywalnych klas. Nasz gangster będzie mógł przybrać posturę typowego mięśniaka, zajmować się inżynierią, bądź też konstrukcją i podkładaniem materiałów wybuchowych lub leczeniem, jako medyk. Jeżeli żadna z tych dróg nas nie zainteresuje, możemy znaleźć zajęcie jako podpalacz czy kasiarz. Twórcy postanowili także rozszerzyć opcje kreowania postaci o wybór osobowości. Jak wynika z zapowiedzi, nasza decyzja będzie determinowała zachowania bohatera – przykładem może być wskazanie na problem alkoholowy gangstera, który w trakcie walki będzie bez pardonu sięgał po piersiówkę.
Elementy gatunku RTS zostały określone przez twórców jako "Don's View". Opcja ta pozwoli nam na kontrolowanie naszej Rodziny, począwszy od zbierania surowców, nawiązywania kontaktów z różnymi instytucjami czy innymi mafiami, na planowaniu akcji kończąc. Kolejnym świeżym elementem, który uświadczymy w grze, jest zdobywanie łupów z akcji przeprowadzanych przeciwko konkurencyjnym gangom. Mogą być nowe samochody i uzbrojenie. Możliwości likwidowania niewygodnych przeciwników również zostaną poszerzone – twórcy udostępnią nam opcję sabotażu, którego celem jest wsadzenie rywala za kratki.
Gra prawdopodobnie ukaże się dopiero w przyszłym roku. Pierwsza część The Godfather przeznaczona była na komputery PC oraz konsole PS2, PS3, PSP, Xbox 360 i Wii. Za dystrybucję odpowiedzialny był oddział Electronic Arts Polska.