futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 25 listopada 2021, 14:02

autor: Miriam Moszczyńska

Kolejna aplikacja chce być jak TikTok. Spotify się zmienia

Wygląda na to, że do grona aplikacji inspirujących się TikTokiem dołączy kolejny program. Spotify testuje nową funkcję, która – podobnie jak chińska aplikacja – pozwoli przeglądać filmiki w nieskończoność.

W SKRÓCIE:
  1. Spotify testuje nową funkcję Discover, która pojawi się jako czwarta ikona w menu aplikacji.
  2. Nie wiadomo jednak, kiedy i czy w ogóle nowa zakładka trafi do użytkowników aplikacji.

Niedługo Spotify może zamienić się w pewnym stopniu w TikToka. Jak zauważył Chris Messina, w menu testowej wersji aplikacji na iOS pojawiła się nowa zakładka o nazwie Discover. Ma ona pozwalać użytkownikom na przeglądanie krótkich filmików, podobnie do chińskiego pierwowzoru.

Serwisowi TechCrunch Messina powiedział również, że materiały widoczne w nowej zakładce nie są filmami stworzonymi przez społeczność skupioną wokół aplikacji (tak jak ma to miejsce w innych tiktokowych aplikacjach). Zamiast tego użytkownicy mogą przeglądać fragmenty teledysków czy specjalne wideo stworzone za pomocą Canvas.

Canvas jest aplikacją, która od 2019 roku pozwala artystom na Spotify umieszczać ruchome wizualizacje utworów zamiast zwykłych okładek albumów.

Poza tym TechCrunch poprosił firmę Spotify o udzielenie większej ilości informacji na temat testowanej funkcji. To jednak nie przyniosło żadnego skutku, ponieważ rzecznik prasowy Spotify odmówił podania szczegółów. Tym, co jednak udało się uzyskać, było potwierdzenie samego faktu testowania Discover.

W Spotify rutynowo przeprowadzamy szereg testów, aby poprawić doświadczenie użytkownika. Niektóre z tych testów torują drogę dla szerszego doświadczenia użytkownika, a inne służą jedynie jako ważna nauka. W tej chwili nie mamy żadnych dalszych wiadomości, którymi moglibyśmy się podzielić.

Nie wiemy zatem, kiedy można spodziewać się wprowadzenia funkcji do właściwej aplikacji ani tego, czy pozostanie ona w takiej formie, w jakiej jest testowana. Warto tutaj wspomnieć, że jeśli opcja Discover faktycznie pojawi się w Spotify, to aplikacja dołączy do orszaku innych naśladowców TikToka, w którym dumnie maszerują już YouTube (Shorts), Instagram (Reels), Snapchat (Spotlight), Pinterest (Idea Pins) oraz Netflix (Fast Laughs).

Może Cię zainteresować:

  1. Czemu TikTok tak wciąga? Tak działa chińska aplikacja
  2. Włamanie na Facebooka. Co robić?