autor: Tomasz Pyzioł
Kłopoty z grami opartymi o telewizyjne quizy
Po niesamowitym sukcesie pierwszej części gry Who Wants to be a Millionaire?, opartej o zasady bardzo popularnego również u nas teleturnieju, wszyscy spodziewali się równie dobrej (lub lepszej) sprzedaży jej następców. Niestety wszyscy wydawcy tego typu gier bardzo się zawiedli...
Po niesamowitym sukcesie pierwszej części gry Who Wants to be a Millionaire?, opartej o zasady bardzo popularnego również u nas teleturnieju, wszyscy spodziewali się równie dobrej (lub lepszej) sprzedaży jej następców. Niestety wszyscy wydawcy tego typu gier bardzo się zawiedli...
Ostatnio pojawiło się kilka tego typu tytułów, które miały przynieść konkretne pieniądze. Disney wypuścił drugą edycję Milionerów, Activision The Weakest Link, a Eidos Championship Manager Quiz i Sky Sports Football Quiz. Niestety okazało się, że popularność komputerowych wersi quizów gwałtownie spadła, co odbiło się na znacznym spadku sprzedaży. Spowodowało to oczywiście znaczne straty potentatów wydawniczych (np. Eidos Interactive odnotował w pierwszej połowie roku spadek zysków o 42%, co związane było głównie z finansowanie prac nad niedochodowymi tytułami. Wydawcy liczą jednak, iż sytuacja zmieni się z końcem bieżącego roku, gdy ludzie zaczną robić świąteczne zakupy.