Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 sierpnia 2022, 21:01

Klasyczny STALKER może dostać drugie życie na nowych platformach

Przed premierą gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl posiadacze konsol mogą dostać w swoje ręce konwersje poprzednich odsłon serii studia GSC Game World.

Na powrót serii S.T.A.L.K.E.R. z nową odsłoną jeszcze poczekamy, ale wygląda na to, że na fanów radioaktywnych przygód czeka inne ważne ogłoszenie w sprawie przyszłości cyklu. W sieci pojawiło się nagranie (poniżej) z nowej wersji gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, a konkretniej – z konwersji tejże na konsole. Porty mają otrzymać też dwie kolejne gry.

Filmik opublikowano na kanale Duty Warrior w serwisie YouTube, aczkolwiek internauta podaje innego rosyjskiego użytkownika jako źródło materiału. Na filmiku widać zaktualizowany interfejs użytkownika, z nowym systemem ekwipunku dostosowanym pod konsole. Potwierdzono też dodanie wsparcia obsługi padów.

Duty Warrior zaznaczył, że na wieści na temat tych konwersji możemy jeszcze długo czekać. Wskazuje na 2023 rok jako termin premiery, najpewniej przed debiutem „dwójki”, na niepodanych platformach. Ta ma trafić od razu do oferty Game Passa i niewykluczone, że to samo będzie dotyczyło portów poprzednich odsłon.

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Studio GSC Game World słowem nie wspomniało o tym projekcie. Za to przypomniało wszystkim o… dniu arbuza we wpisie na Twitterze oraz swoim kanale w aplikacji Discord. Być może grafika (widoczna na szczycie tej wiadomości) i dialog zawierają jakieś wskazówkę na temat przyszłości serii, ale na razie fani tylko „zgadują”, że właśnie poznaliśmy, ekhm, nowy artefakt lub anomalię z Heart of Chornobyl. Na pewno.

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej