futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 19 stycznia 2024, 17:34

autor: Anita Zych

Klapa sprzedażowa RTX 4070 Super. Scalperzy wycofują się z zamówień, informuje nieoficjalne źródło

Według spekulacji, karta NVIDIA RTX 4070 Super nie spotkała się z tak ciepłym przyjęciem, jak przewidywano. Różne źródła podają słabą sprzedaż w dniu premiery.

Źródło fot. unsplash | GAMERCOMP
i

Pierwszym procesorem graficznym, zaprezentowanym przez NVIDIA na targach CES 2024, był RTX 4070 Super. Karta trafiła do sprzedaży z ceną początkową 599 dolarów. Według porównań, ma to być tańsza alternatywa dla RTX 4070 Ti, jednak pomimo tego, wszystko wskazuje na słabą sprzedaż w dniu premiery.

Jak donosi autor kanału Moore’s Law Is Dead (MLID) w swoim filmie, modele RTX 4070 Super nie sprzedały się najlepiej. Inne źródła podają, że według ich spekulacji, omawiany model sprzedał się lepiej, niż RTX 4080, jednak nie jest to powód do świętowania. Niektórzy komentujący wskazują na to, że warianty od partnerów AIB rzekomo nie cieszą się zainteresowaniem klientów. Podobno najlepiej sprzedają się modele z sugerowaną ceną detaliczną (MSRP).

W Internecie można znaleźć informacje o ,,małym amerykańskim detaliście”, który rzekomo odmówił przyjęcia do swojej oferty dostawy 200 kart RTX 4070 Super, uważając, że ceny z przedziału od 620 do 650 dolarów dla 66% całości urządzeń, są zbyt wysokie dla 12 GB VRAM GPU.

W 2024 roku prawie niemożliwe będzie nakłonienie graczy do zakupu 12 GB RAM GPU powyżej 600 dolarów

MLID w filmie przekazuje nam, że dostawy RTX 4070 Super są masowo anulowane przez scalperów, co może skutkować większą dostępnością modelów FE w sprzedaży.

Warto podkreślić, że nowa karta od NVIDIA trafiła do sprzedaży zaledwie dwa dni temu oraz nie posiadamy oficjalnych raportów sprzedażowych. Wszystkie informacje są jedynie spekulacjami oraz jest zbyt wcześnie, aby ogłosić zdecydowaną porażkę sprzedażową w dniu premiery. Zachęcamy do tego, aby przekazane informacje, jak i raport użytkownika Moore’s Law Is Dead, przyjąć z pewną dozą sceptycyzmu.

Anita Zych

Anita Zych

Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.

więcej