autor: Kamil Zwijacz
King's Quest - jest szansa, że markę wskrzesi Activision
Paul Trowe, szef firmy Replay Games, wyjawił informację, że koncern Activision zamierza zrobić coś z marką King's Quest. Sprawa wyszła na jaw, gdy zgłosił się on do korporacji w celu uzyskania licencji na King's Questa, jednak spotkał się z odmową i dano mu do zrozumienia, że gigant elektronicznej rozrywki zrobi grę samemu.
Ponad dwa lata temu firma Telltale Games ujawniła, że nabyła licencję na stworzenie nowych części serii King’s Quest. Okazało się jednak, że deweloper, odpowiedzialny za świetne, zeszłoroczne The Walking Dead, zrezygnował z tego projektu. Na szczęście jeszcze nic straconego - plany wobec marki ma najwidoczniej samo Activision.
Nie jest to jeszcze nic pewnego, gdyż informację tę wyjawił Paul Trowe, szef firmy Replay Games. W rozmowie z przedstawicielem serwisu Digital Trends powiedział, że zgłosił się do Telltale Games w sprawie licencji na King’s Quest, jednak odpowiedziano mu, że marka ponownie znajduje się w rękach Activision. Trowe zwrócił się więc do wielkiej korporacji, która co roku wydaje kolejne odsłony serii Call of Duty, jednak odmówiono mu, dając przy okazji do zrozumienia, że gigant zrobi nowe King’s Quest samemu.
Oczywiście nie znaczy to, że faktycznie powstanie kolejna część. Szef Replay Games mógł po prostu źle odebrać całe zajście. Niemniej coś w tym musi być, skoro firma nie chce udzielić licencji - oznacza to, że albo nie szuka zarobku na King’s Quest, albo wręcz przeciwnie. Jakkolwiek by nie było, pozostaje nam poczekać na oficjalny komunikat Activision.
King’s Quest to kultowa seria gier przygodowych od firmy Sierra Entertainment, która w 2006 roku została przejęta przez Activision. Pierwsza część ukazała się w 1984 roku. W późniejszych latach marka rozrastała się o kolejne produkcje, aż do roku 1998, kiedy to na rynek trafiła ostatnia odsłona - King's Quest: Mask of Eternity.