Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 marca 2015, 17:21

autor: Adrian Werner

King of Thieves – platformówka autorów Cut the Rope trafiła na Androida

W usłudze Google Play zadebiutowała Androidowa wersja King of Thieves, czyli platformówki, w której gracze próbują włamać się do skarbów zaprojektowanych przez innych użytkowników.

Niecały miesiąc temu w App Store zadebiutowała gra King of Thieves, czyli ciekawa hybryda gatunkowa autorstwa znanego z cyklu Cut the Rope studia ZeptoLab. Teraz twórcy wreszcie udostępnili wydanie na Androida (najpierw w usłudze Amazon Appstore, a tydzień później na Google Play).

Na obu platformach gra korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Autorzy postawili na tradycyjny system energii, który powoduje, że bez płacenia co pewien czas musimy odłożyć urządzenie mobilne i wrócić do zabawy dopiero po upływie kilku godzin.

King of Thieves wcielamy się w tytułowego Króla Złodziei – aby zasłużyć na to miano bohater musi cały czas okradać dobrze strzeżone skarbce. Dokonujemy tego w formie tradycyjnej dwuwymiarowej platformówki, w które zajmujemy sie eksplorowaniem pełnych pułapek map oraz gromadzeniem złota i innych kosztowności. Wszystko to ukazane jest w atrakcyjnej dwuwymiarowej grafice i wyposażone w dopracowany system sterowania.

Autorzy przygotowali prawie setkę map do przejścia, ale w rzeczywistości poziomy te są jedynie przystawką przed głównym daniem, jakim jest tryb sieciowy. W nim gracze mogą projektować własne skarbce, niczym w strategiach tower defense, tak konstruując różnorodne pułapki, aby były one jak najbardziej śmiercionośne. Potem do tak przygotowanych twierdz próbują się włamać inni użytkownicy.

Z tymi sieciowymi wyzwaniami zintegrowano system rankingów, pozwalający graczom na rywalizowanie o tytuł Króla Złodziei. Nie zabrakło także możliwości łączenia się w gildie, które następnie mogą prowadzić wojny z konkurencyjnymi grupami.

King of Thieves to gra o której ostatecznym sukcesie lub porażce zadecyduje zaangażowanie samych graczy. Jeśli będą oni regularnie tworzyli nowe skarbce, to dzieło studia ZepoLab ma przed sobą długą i owocną przyszłość. Na razie pierwsze wrażenia z wersji na iOS są dosyć ostrożne. Chwalone jest wykonanie i pomysł, a krytykowany agresywny system mikropłatności.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej