Kilka nowych szczegółów dotyczących piątej części serii Silent Hill
Bohaterem gry jest Alex Sheppard, były żołnierz, zmuszony do walki o odzyskanie swojego zaginionego, w rodzącym się koszmarze, młodszego brata. Jego jedynym sprzymierzeńcem w tym dziwnym miejscu będzie Elle, dawna szkolna przyjaciółka.
Od chwili ostatniego pobytu w miasteczku Silent Hill minęły już ponad trzy lata (premiera Silent Hill 4: The Room miała miejsce we wrześniu 2004 roku), najwyższa więc pora aby ponownie zobaczyć, czy nic tam się nie zmieniło. Dowiemy się o tym dzięki najnowszemu numerowi Official PlayStation Magazine UK.
Niestety żeby się o tym przekonać trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość i jeszcze trochę zaczekać, bowiem fabuła Silent Hill 5 będzie rozgrywać się w innym, aczkolwiek równie prowincjonalnym miejscu o nazwie Shepards Glen. Poza tą drobną różnicą, cała reszta pozostaje zgodna z kanonem. Miasteczko zostaje zasnute mgłą i otwierają się w nim wrota do innego, upiornego świata.
Bohaterem gry jest Alex Sheppard, były żołnierz, zmuszony do walki o odzyskanie swojego zaginionego, w rodzącym się koszmarze, młodszego brata. Jego jedynym sprzymierzeńcem w tym dziwnym miejscu będzie Elle, dawna szkolna przyjaciółka. Jest to dość tajemnicza osoba, deweloper nie ujawnia na jej temat żadnych informacji. Być może łączy ją dawna miłość z Alexem. Nie wiemy również czy stanie się ona grywalną postacią.
Walka odbywać się będzie głównie za pomocą wszelkiego rodzaju noży, rur i siekier. Dzięki temu deweloper chciałby uniknąć sytuacji, w czasie której obeznany z działaniem broni palnej żołnierz wpada między przeciwników i pozbawia ich życia całymi dziesiątkami, niczym Rambo. Ale aby sensownie wyjaśnić również dobrą umiejętność w posługiwaniu się nożem, wymyślono historyjkę o tym, jak to tato Alexa bardzo często w dzieciństwie zabierał go na polowania do lasu.
Nowością w gameplayu ma być zastosowanie silnika Havok, odpowiedzialnego za zgodne z prawami fizyki zachowanie się różnorakich przedmiotów w grze. Wykorzystano również technikę motion capture, aby powstała ciekawa i realistyczna animacja potworów.
Miłośnicy mocnego klimatu ucieszą się z pewnością z powrotu do gry radia i latarki. Natomiast pewnym powodem do zaniepokojenia może być fakt, iż zrezygnowano z nieruchomej kamery pokazującej zwykle rozgrywające się sceny pod różnymi, często bardzo dodającymi grze klimatu, kątami. Zamiast tego obecny będzie klasyczny widok TPP, czyli zza pleców kierowanej postaci.
Kontroler PlayStation 3 posiada czujnik ruchu, o czym nie zapominają autorzy Silent Hill 5. Potrząsając nim najprawdopodobniej będzie można zrzucać naskakujących na plecy głównego bohatera przeciwników.
Za powstanie gry odpowiada studio The Collective (Buffy the Vampire Slayer, Indiana Jones and the Emperor Tomb). Silent Hill 5 opracowywane jest z myślą o konsolach PlayStation 3 i Xbox 360.