autor: Łukasz Szliselman
Kholat – mamy pierwsze informacje o polskim horrorze od nowego studia IMGN.pro
Polska firma IMGN.pro zapowiedziała grę Kholat – horror nawiązujący do tajemniczej śmierci rosyjskich alpinistów. Produkcja wykorzysta autorskie narzędzie „fear manager”, które zadba o przerażającą atmosferę.
Kholat to tytuł nowej gry utrzymanej w konwencji horroru, którą tworzy nowe, polskie studio deweloperskie założone przez IMGN.pro. Fabuła produkcji inspirowana jest autentycznym wydarzeniem, znanym jako tragedia na Przełęczy Diatłowa. Obecnie przewiduje się wyłącznie edycję pecetową produkcji, a jej premiera odbędzie się w 2014 roku. Tytuł będzie sprzedawany drogą cyfrową w niewygórowanej cenie.
Tragedia na Przełęczy Diatłowa
Zimą 1959 roku grupa rosyjskich alpinistów w tajemniczych okolicznościach zginęła na zboczu Cholat Sjakl (co w języku mansyjskim znaczy „Martwa Góra”) w północnej części pasma gór Ural. Ciała dziewiątki członków wyprawy znaleziono nieopodal rozciętego od wewnątrz namiotu. Najwyraźniej coś zmusiło ich do błyskawicznej ucieczki z obozowiska w środku nocy. Wokół tego wydarzenia wyrosły liczne teorie, ale prawdziwa przyczyna tragedii pozostaje nieznana.
- Horror krakowskiego studia IMGN.pro
- Oparty na prawdziwych wydarzeniach – tajemniczej śmierci alpinistów w pobliżu tytułowej góry
- Otwarty świat, orientacja za pomocą kompasu i mapy, brak pauzy
- „Fear manager” – narzędzie dostosowujące „straszność” do poczynań gracza
- Gra wykorzysta silnik Unity
- Premiera: 2014 rok (PC)
Jest to już kolejny projekt firmy IMGN.pro, która zajmuje się obecnie działalnością wydawniczą (gry studia SCS, Spin Tires), deweloperską (Heavy Load Studios) i consultingową (Dreamfall: Chapters, MouseCraft). IMGN.pro ma siedzibę w Bielsku-Białej, jednak Kholat powstaje w Krakowie, gdzie firma niedługo otworzy swoje nowe biuro.
Kholat będzie grą ze światem o otwartej strukturze – tzn. żadnych korytarzy ani podziału na misje. Gracz będzie musiał na własną rękę odnaleźć drogę przez mroźny syberyjski las. Pomocą w tym służyć ma jedynie kompas i mapa. Korzystanie z nich odbywać się ma w czasie rzeczywistym, a brak aktywnej pauzy dodatkowo przyczyni się do przyśpieszenia tentna gracza za każdym razem, gdy zostanie on zmuszony, by zerknąć na mapę.
Twórcy obiecują intensywne doznania, odpowiedni poziom strachu zapewni narzędzie nazwane „fear manager”. Ma ono na bieżąco dostosowywać atmosferę do wydarzeń na ekranie, tak aby graczom nieustannie towarzyszyło niepokojące poczucie zagrożenia i dezorientacji. Gra tworzona jest na silniku Unity.
Za jej koncepcję odpowiadają Łukasz Kubiak i Bartosz Moskała (założyciele IMGN.pro). Techniczną stroną projektu kieruje Paweł Weder (wcześniej zajmował się produkcją Two Worlds II). Udźwiękowieniem zajmie się Arkadiusz Reikowski – autor muzyki do klimatycznego zwiastuna gry The Vanishing of Ethan Carter. Na tym etapie, nad Kholat pracuje siedem osób.
Wkrótce zostaną ujawnione kolejne informacje na temat Kholat, jak i pierwsze screeny z produkcji.
Ciekawostką jest fakt, że Kholat będzie kolejnym po The Vanishing of Ethan Carter oraz DarkWood horrorem rodem z Polski, w który zagramy w przyszłym roku. Trzymamy kciuki za wszystkie projekty.