Kerbal Space Program przejęte przez Take-Two Interactive
Przebojowe Kerbal Space Program zmieniło właściciela. Prawa do gry i całej marki przejęła firma Take-Two Interactive. Odpowiedzialni za stworzenie tego projektu ludzie ze studia Squad wciąż będą jednak pracowali nad jego rozwojem.
Firma Take-Two Interactive sprawiła nam właśnie sporą niespodziankę, ogłaszając, że kupiła prawa do Kerbal Space Program, czyli przebojowej symulacji, w której gracze konstruują rakiety i statki kosmiczne.
Co ciekawe, wydawca nabył wyłącznie markę i samą grę. Natomiast odpowiedzialny za nie zespół Squad pozostał niezależny, choć wciąż będzie pracował nad dalszym rozwijaniem projektu. Autorzy uspokajają fanów, że transakcja nie wpłynie negatywnie na przyszłość Kerbal Space Program. Wprost przeciwnie - wsparcie Take-Two Interactive ma ułatwić twórcom zrealizowanie ich pomysłów.
Nic nie grozi także powiązanym projektom. Studio Squad pracuje obecnie nad Kerbal Space Program: Making History Expansion, czyli pierwszym dodatkiem do wersji pecetowej. Nowy właściciel marki dochowa starej obietnicy deweloperów i osoby, które zakupiły grę do końca kwietnia 2013 roku, otrzymają wszystkie DLC za darmo.
Nic się też nie zmieni w kwestii współpracy ze studiem Blitworks, które zajmuje się obecnie produkcją zaktualizowanej wersji Kerbal Space Program na Xboksa One i PlayStation 4. Zostanie ona udostępniona jako darmowy patch dla osób, które wcześniej kupiły grę na tych konsolach.
Przejęcie marki ma oczywiście sens dla Take-Two Interactive. Kerbal Space Program to bowiem jedna z najpopularniejszych gier niezależnych ostatnich lat i jej sprzedaż przekroczyła już dwa miliony egzemplarzy, z czego 1,8 mln przypadło na wydanie pecetowe.
Jako ciekawostkę warto na koniec wspomnieć, że w zeszłym tygodniu studio Valve potwierdziło, że zatrudniło kilku byłych pracowników zespołu Squad, którzy wcześniej brali udział w produkcji Kerbal Space Program.