Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 sierpnia 2021, 11:36

Koniec wsparcia dla Kerbal Space Program; studio skupi się na kontynuacji

Po ponad dekadzie zakończono wsparcie Kerbal Space Program. Zespół deweloperski po wydaniu łatki 1.12.2 przeniósł swoją uwagę na powstającą kontynuację.

W SKRÓCIE:
  1. Studio Squad ogłasza koniec wsparcia dla Kerbal Space Program.
  2. Uwaga studia skupi się w całości na przygotowaniu kontynuacji.

Studio Squad ogłosiło zakończenie wsparcia dla Kerbal Space Program. Aktualizacja 1.12.2 jest ostatnią, która zostanie wydana. Deweloperzy co prawda zastrzegają, że mogą wypuścić pomniejsze hotfiksy, jeśli zajdzie taka potrzeba, ale cała uwaga skupi się teraz na Kerbal Space Program 2.

Popularne Kerbale zadebiutowały w 2011 roku i dosyć szybko zdobyły serca graczy dzięki połączeniu urokliwego designu tytułowych inżynierów oraz hardkorowego podejścia do symulacji. Głównym zadaniem w grze jest opracowanie od zera programu kosmicznego, co przekuwane w ostateczności jest w rakietę, którą podbijamy kosmos.

W aktualizacji 1.12.2 otrzymamy m.in. opracowane na nowo silniki LV-T30 Reliant i LVT-45 Swivel, a także nowy element konstrukcyjny - kotwicę gruntową. Do tego mnóstwo poprawek błędów, których pełną listę znajdziecie na forum gry w sklepie Steam.

W 2015 roku tytuł wyszedł z wczesnego dostępu, a rok później trafił na konsole poprzedniej generacji. W czerwcu tego roku pojawiła się wersja na PS5 i Xboksa Series X|S z opcją darmowej aktualizacji dla posiadaczy wydania na PS4 i Xboksa One. Kerbal Space Program 2 zadebiutować ma w 2022 roku na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksie Series X|S.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Kerbal Space Program 2
  2. Kerbal Space Program – strona oficjalna

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej