filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 21 października 2024, 11:48

autor: Pamela Jakiel

Joker 2 jest numerem 1 wśród finansowych porażek sequeli miliardowych hitów. Jako klapa w box office wyprzedził nawet The Marvels

Joker: Folie a Deux wypadł najgorzej wśród sequeli filmów, które zarobiły ponad miliard dolarów. Lepiej poradziła sobie nawet klapa Marvela oraz rozczarowujące widowisko Disneya z Johnnym Deppem.

Źródło fot. Joker: Folie a Deux, Todd Phillips, Warner Bros., 2024
i

Joker 2 miał być hitem 2024 roku. Rzeczywistość okazała się jednak inna – dzieło rozczarowało dużą grupę fanów i krytyków. Kontynuacja hitu z Joaquinem Phoenixem nie poradziła sobie dobrze w kinach. Widowisko, które kosztowało 200 mln dolarów i na którego promocję wydano dodatkowe 100 mln, okazało się finansową porażką.

Jak się okazuje, Joker 2 może „pochwalić się” tytułem największej kasowej klapy wśród sequeli miliardowych filmów. Przypomnijmy, że oryginalne widowisko Todda Phillipsa z 2019 roku przyniosło studiu 1,08 mld dolarów z biletów, „dwójka” zaś – jak donosi Variety – jedynie 192 mln.

To gorszy wynik niż ten, na który mogła liczyć kontynuacja miliardowej Kapitan Marvel. The Marvels z 2023 roku zarobiło w kinach 206 mln dolarów. Lepiej od Jokera 2 wypadła także produkcja z Johnnym Deppem – Alicja po drugiej stronie lustra (300 mln dolarów), będąca sequelem miliardowego hitu Tima Burtona, Alicji w Krainie Czarów.

Zainteresowanie filmem z Joaquinem Phoenixem jest coraz mniejsze i Joker 2 wkrótce przestanie być wyświetlany w kinach. Z pewnością uda mu się więc utrzymać „na prowadzeniu” wśród najbardziej rozczarowujących kasowo kontynuacji miliardowych hitów.

Warto dodać, że ze względu na niską popularność Folie a Deux studio Warner Bros. zdecydowało się rozpocząć dystrybucję cyfrową widowiska niecały miesiąc po kinowej premierze. Joker 2 trafi na VOD już 29 października.

Pamela Jakiel

Pamela Jakiel

Redaktorka działu filmowego Gry-Online od kwietnia 2023 roku. Absolwentka filmoznawstwa i MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego. Miłośniczka dzieł Romana Polańskiego, Terrence’a Malicka i Alfreda Hitchcocka. Woli gnozę od grozy, dramaty od komedii, Junga od Freuda. Tęskni za elegancją kina klasycznego i wciąż wraca do Bulwaru Zachodzącego Słońca. W muzeach tropi obrazy symbolistów, a świat przemierza gravelem. Uwielbia jamniki.

więcej