autor: Michał Kułakowski
John Carmack zapowiada kolejne poprawki dla pecetowego Rage`a
John Carmack zapowiedział kolejną łatkę dla pecetowej wersji FPS-a Rage, która ma pomóc w wyeliminowaniu problemu rozmytych tekstur, uprzykrzającemu życie wielu graczy.
Wiele osób, które tuż po premierze zakupiły pecetową wersje FPS-a Rage, miało powody do niezadowolenia. W wielu wypadkach, błędy związane z wyświetlaniem grafiki, uniemożliwiały poprawny obiór tytułu. O sprawie tej pisaliśmy szerzej nieco ponad tydzień temu. Od czasu pierwszych informacji o problemach z grafiką i teksturami, które dotknęły części graczy, id Software pracuje nad tym by wyeliminować powodujące je niedociągnięcia w silniku gry. Owocem tych wysiłków był pierwszy patch, który ukazał się kilka dni temu. Wprowadzał on wcześniej nieobecne opcje konfiguracyjne oraz poprawiał wydajność i stabilność gry na niektórych systemach.
Mimo wprowadzonych zmian, grający nadal zgłaszają wiele zastrzeżeń. John Carmack, twórca Rage`a i założyciel id Software, na swoim twitterowym koncie zapowiedział więc nową łatkę, która ma wyeliminować kolejną bolączkę gry, a mianowicie rozmyte tekstury. Poprawka, która w najbliższym czasie powinna ujrzeć światło dzienne, dodawać ma dwie nowe, po konfiguracji V-sync, filtrowaniu anizotropowym i ustawieniach cache tekstur, opcje graficzne, którymi są bicubic-upsample oraz ustawienia jakości tekstur. Nawet jeżeli łatka zaradzi irytującemu problemowi, w grze nadal pozostaje wiele niedoróbek. Dlatego też, nadchodzący update zapewne nie będzie ostatnim i w najbliższym czasie pecetowi fani Rage`a mogą szykować się na przyjęcie następnego patcha.
Najnowszy tytuł id Software, który ukazał się na początku tego miesiąca, po raz pierwszy zapowiedziano w 2007 roku roku. Rage został ciepło przyjęty, zarówno przez recenzentów jak i graczy, co znalazło swoje odzwierciedlenie w dobrych wynikach finansowych gry, w pierwszych dwóch tygodniach jej sprzedaży. Problemy techniczne pecetowej wersji wynikają z kłopotów z jej kompatybilnością ze sterownikami graficznymi, a także z decyzji dewelopera o skupieniu się przede wszystkim na produkcji i dopracowaniu konsolowych odsłon gry.