Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lipca 2024, 13:21

autor: Adrian Werner

„Jesteś legendą!”. Twórca Manor Lords wzbudził szacunek graczy obietnicą ostrożnego przejścia na Unreal Engine 5

Twórca Manor Lords pracuje obecnie nad przeniesieniem gry na Unreal Engine 5. Zamierza jednak bardzo ostrożnie wprowadzać najbardziej wymagające funkcje tej technologii.

Źródło fot. Grzegorz Styczeń
i

Strategię Manor Lords zbudowano na silniku Unreal Engine 4, ale twórca gry, czyli Grzegorz Styczeń, planuje przesiadkę na UE5. Zamierza jednak zadbać o to, aby nie spowodowało to problemów dla posiadaczy słabszych pecetów.

W serwisie X autor skomentował, że jest bardzo ostrożny w kwestii włączania jakichkolwiek funkcji Unreal Engine 5 mogących skutkować pogorszeniem wydajności, bo wie, że gracze chcą, aby gra działała tak płynnie, jak to tylko możliwe. Przyznał jednak, że imponująca jest rozdzielczość i ostrość oferowana przez nowy system Virtual Shadow Maps.

To funkcja UE5 służąca do tworzenia tytułowych wirtualnych map cieni, przeznaczona do wykorzystania dla bardzo szczegółowych modeli obiektów i postaci. Mają one znacznie wyższą rozdzielczość niż stare mapy cieni, przy jednoczesnym zachowaniu dobrej wydajności (choć nadal są bardziej wymagające niż poprzednie rozwiązania).

Jak to będzie wyglądało w Manor Lords, możecie zobaczyć na poniższym screenie:

Źródło fot. Grzegorz Styczeń

To rozwiązanie będzie bardziej wymagające niż dotychczasowe metody, co wzbudziło niepokój części graczy. Jeden z nich zapytał, czy twórca nie mógłby zrobić z Virtual Shadow Maps opcjonalnej funkcji. Na to Grzegorz Styczeń radośnie odpowiedział, że nie tylko może, ale dokładnie tak właśnie zrobił. Taka odpowiedź wyraźnie spodobała się innemu fanowi, który napisał do twórcy „Jesteś legendą, sir!”.

Podejście Grzegorza Stycznia cieszy. Unreal Engine 5 oferuje imponujące funkcje, ale gry zbudowane na tym silniku często mają problemy z wydajnością. W przypadku Manor Lords jest to tym bardziej ważne, że strategie w większości nie wymagają bardzo mocnych pecetów (choć w specyficznych warunkach takie tytuły jak Factorio, Cities: Skylines, Anno 1800 czy Total Wary mogą/mogły dać popalić naszym PC) i dlatego wielu fanów tego gatunku nie posiada najnowszego sprzętu.

Manor Lords ukazało się we wczesnym dostępie w kwietniu tego roku, wyłącznie na PC. Tytuł można kupić na Steamie oraz w serwisach GOG.com, Epic Games Store i Microsoft Store. Produkcja dostępna jest też w ramach abonamentu PC Game Pass.

  1. Manor Lords na Steamie
  2. Manor Lords – recenzja gry we wczesnym dostępie. Bardziej swojskiej strategii jeszcze długo nie będzie
  3. Pecetowa szlachta poniżej ultra nie schodzi. Recenzja techniczna Manor Lords we wczesnym dostępie
  4. Manor Lords – poradnik do gry

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej