Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lutego 2025, 10:25

Jest szansa na remaster Dawn of War? Relic Entertainment ujawniło plany na przyszłość i wskazało trzy główne obszary działalności

Relic Entertainment stawia na duże RTS-y i mniejsze eksperymentalne projekty, ale nie wyklucza też odświeżenia swoich starych hitów.

Źródło fot. Relic Entertainment.
i

Twórcy serii Homeworld, Company of Heroes i Warhammer 40,000: Dawn of War wyłożyli plany na przyszłość po uzyskaniu niezależności.

Od prawie roku studio Relic Entertainment pracuje na własny rachunek po tym, jak firma SEGA sprzedała dewelopera (po zwolnieniu części pracowników). Jednakże dopiero teraz, po wypuszczeniu wielkiej aktualizacji CoH 3 (oraz kolejnych zwolnieniach), zespół przedstawił, jak będzie wyglądać przyszłość studia (via Game Developer).

Trzy obszary działalności Relic Entertainment

Deweloper wskazał trzy główne założenia, które mają przyświecać Relic Entertaimment w najbliższej przyszłości.

  1. Po pierwsze, studio skupi się na wspieraniu już wydanych gier, w tym Company of Heroes 3
  2. … oraz będzie pracować nad „kolejnymi większymi, bardziej rozbudowanymi strategicznymi tytułami”, będącymi wizytówką studia.
  3. Po drugie, zespół chce tworzyć nowe, „eksperymentalne” projekty, tyle że o mniejszej skali (i takimże budżecie). Mogą to być gry z zupełnie innych gatunków, a pierwsze z nich trafią na rynek w przeciągu dwóch lat.
  4. Po trzecie, deweloper nie wyklucza powrotu do starych tytułów lub serii, czy to w formie remasterów i remake’ów, czy też produkcji, które będą zgodne z duchem tych starszych hitów Relic Entertainment.

Co ważne, Justin Dowdeswell (dyrektor generalny studia) zapewnił, że nowa strategia firmy nie tylko nie poskutkuje dalszymi zwolnieniami, ale wręcz ma pozwolić studiu na „inwestowanie w pracowników”.

Relic bynajmniej nie jest pierwszym zespołem, który obrał taką strategię w obliczu trudnej sytuacji na rynku gier, która zaowocowała rekordowymi zwolnieniami w minionych dwóch latach. Podobne ogólne założenia przyjęła firma Paradox Interactive: aby skupić się na tym, co zawsze wychodziło twórcom najlepiej.

Na razie jeszcze czekamy na efekty tej zmiany, podobnie jak w przypadku działań innych spółek mierzących się z obecnym kryzysem.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej