„Jeśli nie ma Cię na Xboxie, chcielibyśmy wiedzieć dlaczego”. Microsoft zwrócił się o pomoc do deweloperów, którzy pozostają poza ekosystemem Xboxa
Dział Xbox Research poszerza swoją działalność o twórców gier. Microsoft chce w ten sposób ulepszyć swoje usługi oraz narzędzia, ale też dowiedzieć się, czemu niektóre studia pomijają ich konsole.
Microsoft posiada dział badawczy Xbox Research, który do niedawna skoncentrowany był wokół graczy, jednak teraz jego działalność została poszerzona również o deweloperów. Celem jest pozyskanie danych do ulepszenia „przyszłych narzędzi oraz usług”, ale firma chce również dowiedzieć się, dlaczego niektórzy twórcy pomijają platformę Xbox.
Xbox chce wspierać deweloperów
Jak czytamy w opublikowanym wpisie, nowy program otwarty jest dla wszystkich pracowników studiów gier, a nie tylko tych technicznych. Oznacza to, że mogą się do niego zgłaszać zarówno programiści, jak i menadżerowie, marketingowcy, artyści oraz inni.
Chcemy wysłuchać wszystkich, którzy pracują nad grami lub pomagają wspierać studia gier, ponieważ jeśli możemy ułatwić ci życie, to granie stanie się lepsze. […] Tak, całe twoje studio może się zapisać.
Dane zebrane w ramach badań mają pomóc w kształtowaniu oferty Microsoftu skierowanej dla deweloperów tak, aby zaspokoić ich zróżnicowane potrzeby. Firma chce, aby „czuli się oni wspierani przez Xbox”.
Omijanie Xboxa przez twórców gier
Co jednak najbardziej interesujące, Microsoft chce również w ten sposób odkryć powody, dla których niektóre studia nie wydają swoich tytułów na konsolach Xbox.
Jeśli nie ma Cię na Xboxie, chcielibyśmy wiedzieć dlaczego. I szczerze mówiąc, jeśli korzystasz z produktów naszego konkurenta, prawdopodobnie masz świetną perspektywę, od której moglibyśmy się uczyć.
Ostatnio mieliśmy wiele przypadków gier, które zostały opóźnione na konsolach Microsoftu. Dla przykładu Baldur’s Gate 3 na Xboxy wyszedł 3 miesiące po wersji na PS5. Black Myth: Wukong natomiast nadal nie ma daty premiery na Xboxach rzekomo z powodu problemów technicznych, choć gigant z Redmont zasugerował, że może to być zasługa Sony. Natomiast twórcy Enotria: The Last Song zostali początkowo zignorowani przez Microsoft, przez co nie byli w stanie przeportować swojej gry na czas.
Niektórzy dopatrują się winowajcy w słabszej konsoli Xbox Series S, co do której negatywnie wypowiedział się np. były deweloper studia Naughty Dog. Microsoft z pewnością nie chce, żeby tego typu problemy były nagłaśniane przez media, a nowa inicjatywa może im w tym pomóc.