autor: Artur Falkowski
Jesienią na PS3 wystartuje serwis społecznościowy Home
Firma Sony ujawniła wczoraj światu projekt Home. Będzie to stworzony specjalnie z myślą o posiadaczach PS3 trójwymiarowy wirtualny świat, w którym gracze będą mogli stworzyć własne awatary, umeblować swoje mieszkania, spotykać się z innymi, rozmawiać, grać, a także chwalić się swoimi osiągnięciami w grach.
Firma Sony ujawniła wczoraj światu projekt Home. Będzie to opracowany specjalnie z myślą o posiadaczach PS3 trójwymiarowy wirtualny świat, w którym gracze będą mogli stworzyć własne awatary, umeblować swoje mieszkania, spotykać się z innymi, rozmawiać, grać, a także chwalić się swoimi osiągnięciami w grach.
To niezwykle ciekawe podejście do tematu rozwoju społeczności online zostało zaprezentowane wczoraj przez Phila Harrisona podczas jego prelekcji, która odbyła się w ramach Game Developers Conference. Home będzie jednym ze sposobów realizacji Game 3.0, terminu wprowadzonego przez Sony dla produktów stawiających na silny wkład ze strony użytkowników. Game 3.0 ma być tym dla gier, czym Web 2.0 stało się dla stron internetowych.
W Home gracze będą mogli stworzyć swoje wirtualne alter-ego – awatara dobierając jego wygląd i ubranie stosownie do własnych gustów. Od tego momentu będą mogli eksplorować wirtualny świat przypominający nieco Second Life. Każdy z awatarów graczy będzie posiadał własne mieszkanie z rozbudowanymi możliwościami wyposażenia w różnego rodzaju sprzęt elektroniczny (marki Sony ma się rozumieć), meble, plakaty etc. Co ciekawe, nic nie będzie stało na przeszkodzie, by powiesić sobie na ścianie oprawione w ramki zdjęcia, które znajdziemy na dysku twardym konsoli. W ten sam sposób będzie można w zaciszu swego wirtualnego apartamentu oglądać ściągnięte z PlayStation Store filmiki.
To jednak nie wszystko. Każdy będzie mógł do swojego mieszkania zaprosić innych graczy, by porozmawiać (tekstowo bądź za pośrednictwem head-setu) albo pochwalić się swoją kolekcją zdjęć i filmików. Będzie też możliwość zaproszenia znajomych do zabawy w proste gry.
Home nie będzie jednak opierać się tylko na siedzeniu w domu. Na zewnątrz na graczy czekać będzie nie mniej atrakcji: pasaże handlowe, kina, baseny, sale automatów arcade etc. Dzięki zamieszczonym na ścianach wirtualnego miasta billboardom i monitorom gracze będą mogli obejrzeć trailery nowych gier czy też reklamy produktów firm, które będą chciały w ten sposób trafić do swoich klientów.
Harrison zaprezentował też Hall of Fame, miejsce, w którym każdy będzie mógł poukładać swoje trójwymiarowe nagrody zdobyte w grach (odpowiednik achievementów z X360), a następnie z dumą chwalić się nimi przed innymi graczami.
Sama usługa będzie bezpłatna. Każdy chętny pobierze ją z PlayStation Store. Za niektóre ubrania, elementy wystroju wnętrz trzeba będzie jednak zapłacić. Podobnie sytuacja będzie wyglądać z mieszkaniami graczy. Każdemu przysługiwać będzie standardowy apartament, ale Sony będzie miało w ofercie również inne, luksusowe mieszkania, a nawet całe wielopiętrowe posiadłości, które będzie można nabyć za pieniądze.
W kwietniu rozpoczną się beta testy projektu. Ma on być gotowy jesienią tego roku, a jego premiera odbędzie się w tym samym czasie na wszystkich kontynentach.