Jedi Fighter, Renegade Wars, Brutal Doom, The Fourth Age: Total War i inne najlepsze modyfikacje
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy projekty do takich gier jak Insurgency, Total War: Attila, Doom, Sins of a Solar Empire: Rebellion, Star Wars: Battlefront II, SOMA, Red Orchestra 2, Grand Theft Auto: Vice City, Max Payne 2, Neverwinter Nights, Command & Conquer 3, The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II oraz seria Half-Life.
Witajcie w kolejnej odsłonie naszego cyklu omawiającego najciekawsze mody wypuszczone w ostatnich tygodniach.
Gry akcji
Day of Infamy do Insurgency
Zaczynamy od moda Day of Infamy do Insurgency, przenoszącego akcję w realia II wojny światowej. Jest to produkcja o tyle nietypowa, że opracowali ją sami autorzy gry, a potem wypuścili za darmo. Projekt pozostaje wierny stylowi rozgrywki pierwowzoru, więc otrzymujemy taktyczną strzelankę, w której aby przetrwać trzeba ściśle współpracować z kolegami z drużyny.
Co ciekawe, tworząc Day of Infamy, autorzy udostępnili graczom swego rodzaju platformę, którą mogą swobodnie rozwijać inni użytkownicy. Twórcy liczą, że dzięki temu powstaną kolejne mapy i frakcje. Czas pokaże, co z tego wyniknie, ale trzymamy kciuki za powodzenie całego przedsięwzięcia.
Mody do Half-Life 2
Ukazał się projekt Black Mesa: Hazard Course. Zgodnie z tytułem, jest to nieoficjalny dodatek do moda Black Mesa. Rekonstruuje on sekcję treningową z pierwszej części Half-Life, która pojawiła się wyłącznie w wersji na PlayStation 2. Autorzy odtworzyli wszystkie sześć poziomów, oferując je w znacznie ładniejszej oprawie graficznej i ulepszając przy okazji mechanizmy rozgrywki.
Warto wspomnieć, że na razie Hazard Course jest kompatybilny tylko z oryginalną darmową wersją moda Black Mesa. Autorzy pracują jednak nad aktualizacją, która zapewni współpracę z wydaniem komercyjnym.
Innym projektem nastawionym na samotną zabawę jest Abandon: The Town. Ten mod również jest osadzony w uniwersum serii Half-Life, ale nie oferuje żadnej składnej warstwy fabularnej, koncentrując się tylko na rozgrywce. Autor postawił wyłącznie na walkę i nie ma tu także żadnych zagadek. Potyczki są za to bardzo wymagające, różnorodne i dobrze zaprojektowane. Dzięki ulepszonej sztucznej inteligencji przeciwnicy są bardziej kompetentni i nie popełniają prostych błędów. Ponadto usunięto opcję quicksave’a.
Warto także zwrócić uwagę na moda Snowball Fight, który pozwala wziąć udział w wieloosobowych bitwach na śnieżki. To jedyny typ uzbrojenia, ale celne trafienie w głowę równie skutecznie wyłącza przeciwnika z akcji co kula. Autor przygotował spory zestaw nowych map, na których możemy bawić się w trybach Deathmatch, Elimination, King of the Hill oraz w ich drużynowych wariantach. Rozgrywkę urozmaica możliwość zbierania zapewniających przydatne bonusy przedmiotów.
Pomimo wydawałoby się głupiutkiego pomysłu, całość zapewnia masę dobrej zabawy. Warto wspomnieć, że projekt został zainspirowany podobnym modem do pierwszego Half-Life. Jako że twórcy pierwowzoru nigdy nie opracowali nowej wersji, autor Snowball Fight postanowił wreszcie zrobić to samodzielnie.
Mody do Half-Life
Fani nie zapominają także o pierwszej części Half-Life. Jedną z najciekawszych premier ostatnich miesięcy okazało się The Whole Half Life: Tower. To obszerny mod dla pojedynczego gracza, osadzony w uniwersum serii studia Valve, który został oparty na nietypowym pomyśle. Każdy moder biorący udział w projekcie dostał zadanie samodzielnego przygotowania pojedynczego piętra wieżowca. Wszyscy otrzymali pełną swobodę kreacji i dlatego każda mapa jest utrzymana w unikalnym klimacie i oferuje mocno odmienne wrażenia. Potem te poziomy zebrano w jeden budynek, tworząc tym samym tytułową wieżę.
Z kolei Base Defense to modyfikacja wprowadzając nowy tryb zabawy typu horda, którym możemy bawić się samotnie lub w kooperacji z innymi użytkownikami. Zadaniem graczy jest odparcie inwazji potworów na bazę. Wrogowie atakują falami i każda kolejna jest potężniejsza od poprzedniej. Jednocześnie podczas walki postacie użytkowników zyskują punkty doświadczenia, które potem wydawane są na ulepszanie umiejętności. Do wyboru są trzy klasy postaci i każda posiada unikalne drzewko rozwoju.
Brutal Doom
Ukazała się także nowa wersja Brutal Doom, czyli moda, który jak żaden inny na nowo rozbudził zainteresowanie klasykiem studia id Software. W porównaniu z pierwowzorem twórca dodał masę nowych efektów i animacji związanych z obrażeniami zadawanymi wrogom. Ponadto otoczenie stało się bardziej interaktywne. Możemy je np. wręcz zalać krwią nieprzyjaciół albo przesunąć wybuchającą beczkę i stworzyć w ten sposób pułapkę.
Wrogowie zostali wyposażeni w system zdrowia, w którym ilość otrzymanych obrażeń zależy od miejsca trafienia. Dodano także mechanizmy skradankowe, pozwalające zabijać potwory z zaskoczenia. Ponadto mocno podkręcono dynamikę i efektowność potyczek. Do tego wszystkiego dochodzi zatrzęsienie nowych map, opracowanych specjalnie z myślą o zmianach wprowadzonych przez Brutal Doom. Wiele z tych poziomów toczy się na Ziemi i zbudowano je w oparciu o masę nowych elementów graficznych.
Przy okazji wypuszczono tzw. Hell on Earth Starter Pack, czyli przydatny pakiet startowy zawierający wszystkie najważniejsze elementy moda wraz ze sporym zestawem map oraz odpowiednio skonfigurowanym klientem GZDoom.
Jedi Fighter do Jedi Academy
Ukazała się także nowa wersja Jedi Fighter, czyli najbardziej nietypowego moda do Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy. Projekt przeobraża bowiem tę przygodową grę akcji w klasyczne mordobicie wzorowane na automatowych klasykach. Grafika jest trójwymiarowa, ale rozgrywka toczy się w dwóch wymiarach.
Do wyboru jest masa postaci znanych z filmowego cyklu Gwiezdne wojny i każda z nich posiada własne unikalne cechy oraz ataki specjalne. Nie zapomniano także o systemie kombosów. Całość nastawiona jest na tryb multiplayer.
Tatooine At War do Star Wars: Battlefront II
Obecnie większość fanów Gwiezdnych wojen koncentruje się na najnowszym Star Wars: Battlefront od studia DICE, ale nie warto zapominać o klasycznym Star Wars: Battlefront II, które ostatnio regularnie otrzymuje ciekawe modyfikacje. Najnowszą jest Tatooine At War. To olbrzymia mapa przeznaczona do rozgrywek multiplayer, która łączy w jeden poziom szereg lokacji znanych z filmowej serii, takich jak miasteczko Mos Eisler czy pałac Jabby. Możemy nawet stoczyć bitwy na orbicie planety.
Wszystko to wykonane zostało z wykorzystaniem masy nowych elementów graficznych, z których spora część, w tym postacie, uzbrojenie oraz pojazdy i statki kosmiczne, została wyciągnięta ze skasowanej gry Star Wars: Battlefront III i z tego powodu prezentuje znacznie wyższy poziom detali niż to, co oferowała druga część cyklu.
Mody do Red Orchestra 2 i Rising Storm
Dopisali ostatnio także fani taktycznych sieciowych strzelanek studia Tripwire. Jedną z najciekawszych premier okazało się Pacific Armor. Jest to mod do Rising Storm, który wprowadza do rozgrywki w pełni funkcjonalne czołgi i pojazdy, mogące brać udział w potyczkach multiplayer. Zostały one opracowane w stylu znanym z Red Orchestra 2.
Twórca moda w rzeczywistości nie musiał zaczynać od zera i zamiast tego pozwolił pokierować maszynami, które istniały w grze w niegrywalnej formie – np. były obecne w kodzie, albo widoczne na mapach jako dekoracje. Projekt dopiero się rozkręca i plany na przyszłość są ambitne, ale już teraz oferuje sporo dobrej zabawy
Z kolei Khalkhin Gol, to mały, ale bardzo ciekawy projekt, który pozwala rozegrać sieciowe bitwy pomiędzy Rosjanami z Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad oraz Japończykami z Rising Storm. Z tego powodu modyfikacja wymaga posiadania obu tych gier i oferuje wszystkie dostępne w nich mapy.
Warto jeszcze wspomnieć o premierze Rising Storm Singapore, czyli kolejnej modyfikacji wymagającej zarówno Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad, jak i Rising Storm. Projekt wprowadza do gry dwie nowe frakcje – Brytyjczyków oraz Australijczyków, którzy mogą walczyć z Japończykami w takich lokacjach jak Singapur czy Birma.
Autor przygotował zatrzęsienie dodatkowych elementów. Nowe są modele postaci, tekstury oraz uzbrojenie. Przerobiono nawet wygląd interfejsu.
Special Ops Mod do Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist
Special Ops Mod to modyfikacja do gry Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist, która ma dwa zadania. Po pierwsze zapewnić graczom dostęp do większej ilości opcji podczas rozgrywki. Po drugie usunąć większość ułatwień, co wymusza skradankowe podejście, gdyż nie możemy już z łatwością zdominować pola bitwy.
Przerobiono też cechy uzbrojenia i gadżetów, tak aby nie było juz wyraźnie lepszych i gorszych typów. Zamiast tego różne rodzaje nadają się do odmiennych zadań. Ponadto poprawiono sztuczną inteligencję, dzięki czemu wrogowie są bardziej czujni i niebezpieczni.
Wszystko to sprawia, że gra jest znacznie trudniejsza, ale dzięki zapewnieniu większej swobody w doborze ekwipunku i uzbrojenia otrzymujemy jednocześnie narzędzia pozwalające poradzić sobie ze zwiększonym wyzwaniem.
Duke Nukem: War of Attrition
Z kolei Duke Nukem: War of Attrition to modyfikacja do Duke Nukem 3D, która wprowadza spory zestaw nowych typów uzbrojenia i gadżetów. Ponadto zarówno te zabawki, jak i cały sprzęt z podstawowej wersji gry można ulepszać i modyfikować. Aby nie było zbyt łatwo, projekt wzmacnia także ofensywne możliwości wrogów.
Wszystkim tym możemy się bawić na ponad setce nowych poziomów o bardzo wysokiej jakości wykonania. Ponadto znacząco ulepszono sztuczną inteligencję wrogów i dodano sporo ciekawych opcji, takich jak np. alternatywne tryby rozgrywki, możliwość grania w odwrócone wersje map czy towarzyszy broni kierowanych przez SI.
GTA Vice City Modern
Z kolei GTA Vice City Modern to modyfikacja upiększająca grę Grand Theft Auto: Vice City. Dodano zestaw ENB, z nowymi shaderami i efektami wizualnymi, zmieniono modele samochodów na znacznie dokładniejsze oraz wprowadzono ostrzejsze tekstury.
Ponadto ułatwiono zapisywanie stanu gry, a wiele zamkniętych wcześniej budynków możemy teraz zwiedzić od środka.
Mody do Max Payne 2
Wyśmienite wrażenie robi wydany niedawno mod The Punisher-WarZone: CaseBox 01 do Max Payne 2: The Fall of Max Payne. Zgodnie z tytułem, projekt pozwala pokierować Punisherem z serii komiksowych wydawnictwa Marvel. Twórcy przygotowali nowe modele postaci i spory zestaw autorskich animacji, dodali kilkanaście dodatkowych typów uzbrojenia oraz liczne świeże efekty wizualne, w tym zwłaszcza znacznie brutalniejsze efekty trafień i animacje zgonów.
Przerobiono także mechanizmy rozgrywki. Możliwości bullet-time’a zostały ograniczone, a ilość zdrowia postaci oraz wrogów znacznie zmniejszona. Do tego dochodzi spory zestaw nowych poziomów. Przygotowano długą na cztery mapy mini-kampanię, dwa poziomy samodzielne oraz wybór samodzielnych misji, zaadaptowanych z innych modów, takich jak Mona The Assassin, Max Payne Chronicles czy Payne vs Anderson.
Dodatkową atrakcją jest możliwość pokierowania także takimi bohaterami jak Deadpool, Czarna Wdowa czy Nick Fury.
Z mniej ambitnych, ale godnych uwagi modów do Max Payne 2: The Fall of Max Payne warto także wspomnieć o projekcie Hardcore. Wprowadza on sześć nowych ekstremalnych poziomów trudności. Na najwyższym z nich Max ginie po jednym lub dwóch trafieniach i nie można używać bullet-time’a.
ClassicBioticslab do Killing Floor 2
Killing Floor 2 jest wciąż w fazie Early Access, ale fani już rozpoczęli tworzenie własnych map. Pierwszą godną uwagi, która doczekała się publikacji jest ClassicBioticslab. Dla fanów serii tytuł tego moda tłumaczy wszystko. Odtwarza on bowiem na nowym silniku poziom dostępny w poprzedniej odsłonie tej serii. Został on wiernie zrekonstruowany pod względem architektury i rozgrywki, ale jednocześnie mocno ulepszono poziom detali otoczenia, co w połączeniu z bardziej zaawansowanych systemem oświetlenia sprawia, że całość prezentuje się wyraźnie ładniej niż pierwowzór.
Cold War Enhanced do Arma: Cold War Assault
Ukazała się wersja 0.9 Cold War Enhanced. Jest to modyfikacja do gry Arma: Cold War Assault (wcześniej znanej jako Operation Flashpoint: Cold War Crisis), której celem jest gruntowne ulepszenie i rozbudowanie gry, z wykorzystaniem możliwości współczesnych komputerów i tym samym bez ograniczeń, jakie musieli wprowadzić oryginalni deweloperzy wydając swoje dzieło w 2001 roku.
Mod przebudowuje moduły sztucznej inteligencji, ulepszając ją, ale jednocześnie sprawiając, że wrogowie zachowują się bardziej realistycznie. Poprawiono także oprawę graficzną (nowe są modele postaci i pojazdów oraz efekty wizualne) oraz wprowadzono nowy system balistyczny, biorący pod uwagę znacznie więcej czynników niż ten z pierwowzoru. Ponadto uzbrojenie może się zacinać i przegrzewać. Zwiększono także maksymalną skalę starć.
Gry RPG
A Strange Privileged Life do Neverwinter Nights
Społeczność moderska Neverwinter Nights najlepsze lata ma już dawno za sobą i obecnie rzadko wychodzą godne uwagi projekty. Co pewien czas trafia się jednak jakaś nowa perełka i do tej kategorii zdecydowanie zalicza się A Strange Privileged Life.
To obszerna przygoda utrzymana w klimacie powieści detektywistycznych. Akcja toczy się w mieście Riatavin w trakcie wielkich protestów ulicznych. Wcielamy się w cieszącego się dobrą renomą prywatnego detektywa i podczas zabawy musimy zmierzyć się ze sporym wyborem spraw - poczynając od odszukania zaginionego szlachcica, poprzez odzyskanie skradzionej statuetki, aż po polowanie na seryjnego mordercę.
Mod pozbawiony jest walki. Zamiast tego musimy rozwiązywać zagadki, eksplorować lokacje oraz używać umiejętności postaci do radzenia sobie z problemami.
Grey-Wolf Mercenary Corporation do Fallout 3
Z kolei Grey-Wolf Mercenary Corporation to mod do Fallout 3, który wprowadza do świata gry nową korporację najemników. Dzięki nim wirtualny świat wzbogaca się o spory zestaw dodatkowych typów uzbrojenia, amunicji, gadżetów, substancji chemicznych oraz akcesoriów.
Gracz otrzymuje także opcję skorzystania z usług tej grupy. Towarzyszy do zatrudnienia jest kilku i każdy posiada własną unikalną osobowość.
Gry strategiczne
The Fourth Age: Total War - The Dominion of Men do Rome: Total War
Po dwunastu latach rozwijania projektu The Fourth Age: Total War - The Dominion of Men autorzy wreszcie wypuścili jego ostateczną wersję. Niewykluczone, że w przyszłości potrzebne będą jakieś poprawki techniczne, ale twórcy nie mają już w planach dodawania żadnych nowych elementów.
To potężna totalna konwersja przenosząca akcję Rome: Total War w realia Śródziemia, czyli krainy wykreowanej przez pisarza J. R.R. Tolkiena. Mod odtwarza późne fragmenty tzw. Czwartej Ery, ukazując ją jakieś 350 lat po rozpoczęciu tego okresu. Oznacza to, że nie jest to rzeczywistość znana z Władcy pierścieni i zamiast tego moderzy oparli się na niedokończonej powieści Nowy cień oraz innych zapiskach autora.
Jak na totalną konwersję przystało, autorzy podmienili praktycznie wszystko. Nowa jest mapa strategiczna i wszystkie pola bitewne, jak również frakcje, technologie i poszczególne jednostki, a większość tego zbudowano w oparciu o autorskie elementy graficzne. Mocno przerobiono również mechanizmy rozgrywki, tak aby lepiej pasowały do realiów fantasy.
Renegade Wars, czyli MOBA w wydaniu Command & Conquer 3
Ukazała się pierwsza grywalna wersja moda Renegade Wars do Command & Conquer 3: Kane's Wrath. Projekt dodaje do gry mapę do potyczek sieciowych PvP, w której rozgrywka została zorganizowana w stylu gatunku MOBA, czyli podobnie do takich gier jak Dota 2 czy League of Legends. Nie ma więc tutaj żadnego budowania baz. Zamiast tego cała zabawa polega na starciach dwóch niewielkich grup graczy, z których każdy kontroluje pojedynczego bohatera. Celem każdej strony jest zniszczenie bazy przeciwnika.
Mod pozwala pokierować jednym z ośmiu różnorodnych bohaterów. Każdy z nich posiada unikalne umiejętności i drzewko rozwoju.
Mody do Total War: Attilla
Armenia: Between Two Worlds to mała, ale ciekawa modyfikacja do Total War: Attilla, która dodaje Armenię do listy grywalnych frakcji. Posiada ona własne jednostki, terytoria oraz unikalny styl prowadzenia wojny, a wszystko to opracowano z zachowaniem realizmu historycznego.
Z kolei mod Kingdoms of Unknown Age zmienia kampanię tak, aby od samego jej początku na mapie świata znajdowało się dwadzieścia jeden aktywnych frakcji. Co więcej, każda z nich jest grywalna. Oczywiście, aby pokierować nacją dodaną w DLC musimy taki dodatek wpierw posiadać.
Sins of the Prophets do Sins of a Solar Empire: Rebellion
Bardzo ładnie rozwija się także modyfikacja Sins of the Prophets do Sins of a Solar Empire: Rebellion. To totalna konwersja, która przenosi akcję w uniwersum znane z cyklu Halo. Podmieniono praktycznie wszystkie elementy gry. Nowe są statki, bazy, planety, tła, struktury orbitalne oraz efekty graficzne. Gruntownie przebudowano także zbalansowanie rozgrywki, tak aby lepiej oddawało klimat marki.
Mod pozwala pokierować ludźmi lub imperium Covenant. Każda z tych frakcji posiada własne jednostki, struktury i technologie. Do tego w kosmosie można napotkać niezależne stronnictwa, takie jak Sztuczne Inteligencje stworzone przez rasę Forerunner. Dostępne są także galaktyczne mega struktury, które możemy podbić.
Romance of the Three Kingdoms do Crusader Kings II
Crusader Kings II okazało się zaskakująco popularną produkcją wśród moderów, którzy opracowali masę projektów adaptujących mechanizmy gry na nowe realia. Najnowszym tego przykładem stało się Romance of the Three Kingdoms. Zgodnie z tytułem, projekt przenosi akcję ze średniowiecznej Europy na terytorium Chin, w trakcie panowania Dynastii Han oraz następującej po jej upadku tzw. Epoki Trzech Królestw. Projekt obejmuje swoim zakresem lata 206 p.n.e.– 280 n.e.
Autorzy włożyli dużo wysiłku w realistyczne odtworzenie tego okresu historycznego. Na nowej mapie strategicznej znajdziemy tysiące postaci, ponad pięćset prowincji oraz sześć religii. Ponadto mocno przerobiono systemy pojedynkowania i bitew oraz zmodyfikowano mechanizmy rządzenia imperium. Do tego dochodzi zatrzęsienie autorskich elementów graficznych.
Nieoficjalny patch do Heroes of Annihilated Empires
Z kolei HOAE Unofficial Patch to modyfikacja do Heroes of Annihilated Empires, która pełni rolę nieoficjalnej aktualizacji. Gra jest pełna mniejszych oraz większych błędów pozostawionych przez oryginalnych deweloperów i ten mod usuwa praktycznie wszystkie. Poprawiono również zbalansowanie rozgrywki i jednostek oraz dodano trochę nowej zawartości, w tym jedną mapę do trybu multiplayer. Wszystkie te zmiany opracowano tak, aby pozostawały wierne stylowi pierwowzoru.
Nieoficjalny patch 2.02 do The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II – The Rise of the Witch-King
Autorzy gry The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II – The Rise of the Witch-King skończyli jej aktualizowanie na wersji 2.01, która wciąż posiadała sporo niedociągnięć i błędów. Dlatego fani tego RTS-a zakasali rękawy i rozpoczęli tworzenie nieoficjalnej aktualizacji, a swoje dzieło opatrzyli numerkiem 2.02. Niedawno ukazała się nowa wersja tego projektu.
Autorzy kompletnie przerobili zbalansowanie rozgrywki, tak aby każda jednostka była użyteczna. Słabe oddziały, budynki i oddziały, z których nikt nie korzystał, zostały wzmocnione, ale z drugiej strony każdą przeszkodę wciąż da się przy odrobinie sprytu pokonać. Usunięto także wszystkie pozostawione przez oryginalnych deweloperów błędy i znacząco ulepszono sztuczną inteligencję, z czym współgra rozbudowanie trybu War of the Ring.
Listę zmian zamyka wprowadzenie wsparcia dla wysokich rozdzielczości szerokoekranowych.
Pozostałe gry
Surface do SOMA
Powoli zaczyna rozkręcać się społeczność moderska zorganizowana wokół gry SOMA. Najnowszym tego przykładem jest fanowska przygoda Surface, w której wcielamy się w kapitana niewielkiego statku kosmicznego. Zostaje on zmuszony do awaryjnego lądowania na obcej planecie, której większość powierzchni pokrywają morza.
Jego towarzyszka Jessica zostaje przy okazji ciężko ranna. Naszym zadaniem jest znalezienie baterii do statku, które pozwolą na powrót do domu. Nie będzie to jednak łatwe, gdyż pod wodą czają się bestie mające chrapkę na ludzkie mięso.
Poprzednia gra studia Frictional, czyli Amnesia: The Dark Descent, okazała się prawdziwym fenomenem moderskim, otrzymując zatrzęsienie wyśmienitych fanowskich przygód. Mamy nadzieję, że SOMA powtórzy ten sukces.
Wieści ze świata modów
CD Projekt RED wybiera najlepsze mody do gry Wiedźmin 3
Studio CD Projekt RED połączyło siły z e-sportową organizacją ESL, by przygotować filmowy przegląd najlepszych modów do trzeciej gry o przygodach Geralta z Rivii.
Fallout: New Vegas otrzyma multiplayerowy mod
Grupa fanów poinformowała, że pracuje nad projektem NV:MP, czyli nastawioną na rozgrywki wieloosobowe modyfikacją do gry Fallout: New Vegas. Co istotne, mod znajduje się w zaawansowanym stadium rozwoju, a jego twórcy poszukują testerów.
Na razie nasze informacje na temat NV:MP są skromne. Z całą pewnością mod wyłączy całkowicie funkcję celowania V.A.T.S. Ponadto otworzenie ekranu ekwipunku spowoduje „zamrożenie” w miejscu naszej postaci, a więc zwiększenie jej podatności na atak do czasu zamknięcia interfejsu. Twórcy szykują także ciekawy sposób działania questów, który oparty zostanie na systemie hostowania i synchronizacji obszarów wewnętrznych oraz zewnętrznych. Dzięki temu będziemy mogli np. wykonać zadanie pomimo faktu, że ktoś wcześniej zabił potrzebną do ukończenia przygody postać niezależną.
Warcraft: Armies of Azeroth - nowy gameplay z wyczekiwanego moda StarCrafta II
Doczekaliśmy się nowego materiału wideo z modyfikacji Warcraft: Armies of Azeroth, czyli projektu próbującego odtworzyć Warcraft III: Reign of Chaos na silniku StarCrafcie II. Filmik prezentuje się wyśmienicie, więc mamy nadzieję, że autorzy nie każą nam długo czekać na premierę pierwszej publicznej wersji modyfikacji.
Stare, ale jare
Pentagram do Ultima VIII: Pagan
Pentagram to modyfikacja do Ultima VIII: Pagan, która w praktyce stanowi nowy silnik dla tej gry, pozwalający bawić się nią na współczesnych pecetach i systemach operacyjnych. Poza kompatybilnością mod oferuje także sporo ulepszeń interfejsu, poprawek błędów oraz opcję zabawy w wysokich rozdzielczościach szerokoekranowych.
GTA: Police Stories
Z kolei GTA: Police Stories to modyfikacja do Grand Theft Auto: Vice City, która przerabia kampanię, zmieniając głównego bohatera na Paula Redsteina, czyli świeżo upieczonego policjanta, który wydaje wojnę organizacjom przestępczym w Liberty City. Fabuła jest kompletnie nowa i głównym czarnym charakterem jest bohater Vice City, który został bossem całego półświatka.
Mechanizmy rozgrywki zostały odpowiednio zmodyfikowane, tak aby symulować pracę i obowiązki policjanta. Przerobiono także wiele elementów graficznych. Możemy m.in. wlepiać mandaty, aresztować podejrzanych i wzywać posiłki, w tym oddziały SWAT-u. Wprowadzono także pokaźny zestaw nowych misji oraz uzbrojenia, ulepszono oprawę graficzną i poprawiono sztuczną inteligencję wrogów.
Escape from the darkness do Half-Life
Escape from the darkness to modyfikacja do Half-Life, która oferuje długą na około cztery godziny mini-kampanię, rozgrywająca się równolegle do wydarzeń z Half-Life. Gracz wciela się w Alexa Jonesa, czyli jednego z naukowców pracujących w ośrodku Black Mesa. W przeciwieństwie do swoich kolegów po fachu, ukończył on kurs bojowy, więc gdy oddziały komandosów przypuszczają atak na placówkę, Johnes postanawia walczyć o swoje przetrwanie.
Mod oferuje masę nowych elementów graficznych, w tym zupełnie nowe lokacje. Dodano także jeden typ przeciwnika oraz sporo rodzajów niedostępnych w pierwowzorze rodzajów uzbrojenia.