Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 sierpnia 2009, 14:25

autor: Filip Grabski

Jak zarabiać na własnej muzyce w grze Rock Band?

O planach wprowadzenia usługi Rock Band Network pisaliśmy już ponad miesiąc temu. W dużym skrócie: Harmonix we współpracy z MTV chcą, by wszyscy chętni mogli tworzyć własne kompozycje do gry Rock Band i na nich zarabiać. Dziś, dzięki dociekliwości serwisu Joystiq, poznajemy szczegóły tego przedsięwzięcia.

O planach wprowadzenia usługi Rock Band Network pisaliśmy już ponad miesiąc temu. W dużym skrócie: Harmonix we współpracy z MTV chcą, by wszyscy chętni mogli tworzyć własne kompozycje do gry Rock Band i na nich zarabiać. Dziś, dzięki dociekliwości serwisu Joystiq, poznajemy szczegóły tego przedsięwzięcia.

Jak zarabiać na własnej muzyce w grze Rock Band? - ilustracja #1

Pierwszą przeszkodą (prócz posiadania Xboksa 360 i kopii Rock Band jeden lub dwa) stojącą na drodze do oszałamiających karier miłośników wymiatania na plastikowej gitarze jest wymagane członkostwo w XNA Creators Club Online koncernu Microsoft (roczna opata 99 dolarów). Następnie trzeba stać się posiadaczem licencji na program Reaper (do którego są stworzone pluginy pozwalające tworzyć muzykę do Rock Band w taki sam sposób, w jaki robią to programiści Harmonix), która kosztuje 60 dolarów (225$ w wersji PRO) i nauczyć się go obsługiwać (ludzie obeznani z montażem dźwięku i składaniem piosenek z klocków nie powinni mieć z tym najmniejszego problemu). Potem wystarczy pobrać program Magma, którego używać będziemy do przerabiania piosenek na format RBA rozumiany przez grę i można zbijać kokosy (tu mała uwaga: Magma jest zintegrowana z Games for Windows LIVE, więc posiadacze Maców muszą obejść się smakiem).

Jak zarabiać na własnej muzyce w grze Rock Band? - ilustracja #2

Jak już poczynicie te inwestycje i przygotowania musicie poświęcić od 20 do 40 godzin na stworzenie swojego pierwszego utworu (tyle czasu ma to zająć nowicjuszom), a następnie wycenić go na 1, 2 lub 3 dolary i pozwolić, by miliony zafascynowanych miłośników rocka ściągnęło wasze dzieło, jednocześnie nabijając powoli wasze portfele (30% przychodu ze sprzedaży danej piosenki po osiągnięciu odpowiedniego pułapu ściągnięć wędruje do autora).

Tworzone w ten sposób piosenki będą dostępne do zakupu tylko dla posiadaczy PlayStation 3 i Xboksa 360 (ludzie z Nintendo Wii zostali tu potraktowani po macoszemu). Otwarte beta testy Rock Band Network rozpoczną się w październiku. Czy szykuje się mała rewolucja w kwestii tworzenia i sprzedawania muzyki wśród początkujących artystów?

Jak zarabiać na własnej muzyce w grze Rock Band? - ilustracja #3

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej