Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 października 2018, 13:20

Jak wyglądała wczesna wersja Marvel's Spider-Man?

Jeden z pracowników Insomniac Games opublikował na Twitterze screeny prezentujące wczesną wersję Marvel's Spider-Man. Zdradził również kilka zakulisowych informacji na temat tworzenia projektu.

Wspominki z produkcji Spider-Mana wzbudzają emocje w jednym z deweloperów. - Jak wyglądał Marvel's Spider-Man we wczesnej wersji? - wiadomość - 2018-10-18
Wspominki z produkcji Spider-Mana wzbudzają emocje w jednym z deweloperów.

Marvel's Spider-Man okazał się ogromnym sukcesem. Wydana ekskluzywnie na konsolę PlayStation 4 gra pozwalająca na wcielenie się w słynnego superbohatera ze stajni wydawnictwa Marvel została bardzo ciepło przyjęta przez media branżowe i graczy, co przełożyło się na wysoką sprzedaż. Jednak zanim tytuł trafił na półki sklepowe, musiało minąć kilka lat intensywnej pracy deweloperów z Insomniac Games. Jedną z osób, które brały udział w procesie produkcyjnym omawianej pozycji, jest Josue Benavidez, starszy projektant w kalifornijskim studiu. Mężczyznę wzięło na wspominki i na swoim oficjalnym koncie na Twitterze opublikował screeny prezentujące bardzo wczesną wersję najnowszego konsolowego Spider-Mana. Oto one:

Źródło: Twitter

Jak pisze Benavidez, widok szarych, nieoteksturowanych bloków stanowiących zaczątki wirtualnego Manhattanu, pierwszego modelu Spider-Mana i prototypowego interfejsu wzbudza w nim ogromne poruszenie.

Przyglądałem się temu miastu każdego dnia przez ostatnie trzy lata i szczerze mówiąc wciąż ogromnie się wzruszam, gdy na nie patrzę.

Odkładając jednak sentymenty na bok, projektant zdradził co nieco na temat kulis kształtowania miasta w tytule:

Używamy własnego zestawu narzędzi i silnika podczas tworzenia gier, lecz wspieramy się również innymi programami, takimi jak Maya i Houdini. Zatem w trakcie prac nad Spider-Manem korzystaliśmy z naszych domowych narzędzi, a także z Mayi oraz Houdiniego, nawet w bardzo wczesnej fazie „pudełkowej” mapy.

Wysiłek Insomniac Games został wynagrodzony pozytywnym odbiorem ze strony graczy i mediów branżowych. - Jak wyglądał Marvel's Spider-Man we wczesnej wersji? - wiadomość - 2018-10-18
Wysiłek Insomniac Games został wynagrodzony pozytywnym odbiorem ze strony graczy i mediów branżowych.

Patrząc na zaprezentowane przez Benavideza screeny i porównując je z efektem końcowym na usta ciśnie się maksyma „sic parvis magna” (łac. „wielkość od skromnych początków”). Lecz tak to zazwyczaj jest, gdy twórcy gier przedstawiają, jak wyglądały ich dzieła na różnych etapach produkcji. Na przykład niedawno na oficjalnym koncie twitterowym studia MDHR pojawił się GIF prezentujący flashowy prototyp Cupheada.

Przypominamy, że Spider-Man od Insomniac Games wkrótce doczeka się łatki oznaczonej numerem 1.07 (dodającej między innymi tryb New Game Plus) oraz DLC The Heist (czyli pierwszego epizodu The City That Never Sleeps) skupiającego się na postaci Felicii Hardy, znanej pod pseudonimem Black Cat. Więcej na temat tych atrakcji przeczytacie tutaj.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej