autor: Radosław Grabowski
Jak będzie wyglądać Civilization IV?
Cokolwiek enigmatyczna wydaje się sprawa, dokonanej przez korporację Atari przed niewiele ponad tygodniem (vide news z 25 listopada 2004), sprzedaży praw do legendarnej marki Civilization tajemniczemu kupcowi za około dwadzieścia milionów USD. Z kolei bardzo klarowny jest artykuł z najnowszego numeru prestiżowego magazynu PC Gamer, traktujący o czwartej części kultowej „Cywilizacji”.
Cokolwiek enigmatyczna wydaje się sprawa, dokonanej przez korporację Atari przed niewiele ponad tygodniem (vide news z 25 listopada 2004), sprzedaży praw do legendarnej marki Civilization tajemniczemu kupcowi za około dwadzieścia milionów USD. Z kolei bardzo klarowny jest artykuł z najnowszego numeru prestiżowego magazynu PC Gamer, traktujący o czwartej części kultowej „Cywilizacji”.
Otóż na łamach rzeczonego czasopisma poinformowano, iż następne dzieło słynnego Sida Meiera i spółki zostanie wypuszczone w przyszłym roku. Zabawa ma być stosunkowo bliska rzeczywistości, więc nie powinniśmy uświadczyć już więcej np. nieprawdopodobnych zwycięstw lekkozbrojnych piechurów nad zagonami pancernymi. Ponadto ulepszeniu ulegnie tzw. drzewo technologii, gdyż pojawi się szereg rozmaitych dróg do osiągnięcia konkretnego celu. Uwaga developerów zwrócona jest również w kierunku zapewnienia użytkownikom możliwości tworzenia mnóstwa własnych dodatków (mapy, jednostki, scenariusze historyczne etc.) i modyfikowania działania Sztucznej Inteligencji.
Autorzy nie pominą także trybu wieloosobowego oraz wyposażą niniejszą pozycję w szczegółowo dopracowaną trójwymiarową oprawę wizualną. Wygląd tej ostatniej proponujemy Szanownym Czytelnikom sprawdzić w oparciu o dwa poniższe zrzuty ekranowe.