Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2009, 08:30

autor: Piotr Doroń

inFamous jednak w maju

Z informacji udostępnionych za pośrednictwem oficjalnego bloga PlayStation wynika, że gra akcji o tytule inFamous, bezpośredni rywal Prototype autorstwa Radical Entertainment, zadebiutuje nie w czerwcu, jak informowano, a w maju bieżącego roku. Wcześniejsza data premiery jest podobno efektem narzucenia sporego tempa prac przez ekipę Sucker Punch, odpowiedzialną za przygody Cole’a McGratha.

Z informacji udostępnionych za pośrednictwem oficjalnego bloga PlayStation wynika, że gra akcji o tytule inFamous, bezpośredni rywal Prototype autorstwa Radical Entertainment, zadebiutuje nie w czerwcu, jak informowano, a w maju bieżącego roku. Wcześniejsza data premiery jest podobno efektem narzucenia sporego tempa prac przez ekipę Sucker Punch, odpowiedzialną za przygody Cole’a McGratha. Bardziej prawdopodobne jest jednak stwierdzenie, że powodem tego posunięcia jest chęć wyprzedzenia wspomnianego wyżej Prototype, które debiutuje na naszym rynku 5 czerwca.

inFamous jednak w maju - ilustracja #1

Do amerykańskiego debiutu inFamous dojdzie już 26 maja, a więc za niewiele ponad miesiąc. Data premiery w Europie nie jest co prawda znana, lecz możemy zakładać, że odbędzie się ona niedługo po rozpoczęciu sprzedaży w Stanach Zjednoczonych (weryfikacja już niebawem, jak zapewnia redakcja amerykańskiego, oficjalnego bloga PlayStation). Co więcej, plotkuje się, że inFamous trafi na nasz rynek w pełnej polskiej wersji językowej. Jest więc na co czekać.

Wcześniej, bo 21 maja, w ofercie PlayStation Network zadebiutuje wersja demonstracyjna dzieła twórców marki Sly znanej z PlayStation 2. Dotyczy to oczywiście amerykańskiego PSN. Data premiery dema w Europie będzie w pełni zależna od ustalenia dokładnego dnia rozpoczęcia sprzedaży pełnej wersji. Przy okazji warto zauważyć, że Amerykanie, którzy zdecydują się na złożenia zamówienia przedpremierowego na grę w sieciach handlowych Best Buy oraz GameCrazy, uzyskają dostęp do wersji demo już 7 maja. Wtedy też możemy się spodziewać pierwszych relacji i opisów systemu rozgrywki, a także opinii, czy w obliczu czerwcowej premiery Prototype jest w ogóle na co czekać. Obie gry należą do tego samego gatunku i prezentują bardzo zbliżoną rozgrywkę.

W inFamous przejmiemy rolę Cole’a McGratha, posiadacza niezwykłych mocy, dających ogromną przewagę nad wszelkimi przeciwnikami niedysponującymi takowymi umiejętnościami. W grze udamy się do zrujnowanej tajemniczym wybuchem metropolii i spróbujemy dowiedzieć się, co stało się ze światem przedstawionym przez ekipę Sucker Punch. Fabuła ma być bardzo rozbudowana, na co wpłynie zapewne fakt, że oprócz głównych zadań otrzymamy także szereg pobocznych. Skojarzenia z Crackdown z Xboksa 360 nie są przypadkowe – dzieło Real Time Worlds wydaje się być wielką inspiracją dla autorów inFamous.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej