autor: Rafał Skierski
Inafune wyjaśnia dlaczego Devil May Cry 4 będzie multiplatformowy
Choć od ogłoszenia Capcom, w którym firma potwierdziła, że Devil May Cry 4 przestaje być ekskluzywny dla PS3, minęło już trochę czasu, wielu fanów Sony do tej pory jest niezadowolonych. Keiji Inafune (twórca Mega-Mana, a ostatnio Lost Planet) wyjaśnia dlaczego najnowsza odsłona DMC może być multiplatformowa.
Choć od ogłoszenia Capcom, w którym firma potwierdziła, że Devil May Cry 4 przestaje być ekskluzywny dla PS3, minęło już trochę czasu, wielu fanów Sony do tej pory jest niezadowolonych. Keiji Inafune (twórca Mega-Mana, a ostatnio Lost Planet) wyjaśnia dlaczego najnowsza odsłona DMC może być multiplatformowa.
W wywiadzie dla serwisu Spong przyznał, że „do tej pory ciężko było nam tworzyć multiplatformowe gry. Ostatnio jednak napisaliśmy bardzo dobry silnik, dzięki któremu jesteśmy w stanie zrobić tę samą grę zarówno na PS3, jak i na 360-tkę.”
„Tworzenie Dead Rising oraz Lost Planet pomogło wykreować nam znakomite narzędzie, które obecnie jest już niemal skończone, oczywiście poza drobnymi poprawkami, które cały czas dodajemy. W związku z tym zdecydowaliśmy, że użyjemy tego silnika do stworzenia Devil May Cry 4.”
„Dzięki temu możemy obecnie dać zagrać w nasze gry większej ilości graczy. Xbox 360 ma już bardzo dużą liczbę użytkowników, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, i jako twórcy chcielibyśmy dać możliwość sprawdzenia naszych gier tak wielu graczom, jak to tylko możliwe.”
Devil May Cry 4 planowany jest na czwarty kwartał tego roku na PS3, X360 oraz PC.