Imperator: Rome - w planach co najmniej dwa duże dodatki rocznie
Studio Paradox zdradziło plany rozwoju strategii Imperator Rome na kolejne lata. Ponadto zaprezentowano zawartość dwóch pierwszych aktualizacji, które wkrótce zostaną udostępnione.
Imperator: Rome zadebiutował w ubiegły czwartek i choć przypadł do gustu większości recenzentów branżowych (w serwisie Metacritic może się obecnie pochwalić średnią ocen na poziomie 81/100), to wielu graczy jest zawiedzionych. Według nich tytuł cierpi na wszystkie problemy charakterystyczne dla wieku dziecięcego wielkich strategii od studia Paradox – począwszy od kiepskiej optymalizacji, a na rozczarowującej zawartości skończywszy. Taki stan rzeczy ma się jednak wkrótce zmienić. Jeden z twórców zdradził, że Imperator: Rome ma co roku dostawać minimum dwie duże aktualizacje i dwa płatne rozszerzenia.
Rozwój Imperator: Rome ma działać podobnie jak we wszystkich strategiach firmy Paradox, począwszy od Crusader Kings II, choć niektóre aspekty będą „nowe”. Pisząc w skrócie – większość nowości będzie obecna w płatnych rozszerzeniach, lecz bazowe mechaniki zostaną udostępnione w ramach darmowych patchów.
Podobno istnieje już koncepcja pierwszego DLC, lecz zanim nastąpi jego zapowiedź i premiera, gracze otrzymają dwie łatki. Pierwsza - 1.0.1, zwana również Demetrius - ma ukazać się jeszcze w tym tygodniu i naprawić szereg najbardziej palących błędów. Druga - 1.1, nosząca nazwę Pompey - pojawi się przed początkiem wakacji. Według słów przedstawiciela studia Paradox, prace nad tą aktualizacją rozpoczęły się jeszcze w lutym, gdy pełna wersja gry została zamknięta i przekazana zespołowi odpowiedzialnemu między innymi za kwestię stabilności i sztuczną inteligencję. Dlatego też w patchu znajdzie się mnóstwo nowości i usprawnień, na które czekają wirtualni władcy. Są one związane chociażby z technologiami, dyplomacją, najemnikami, walką morską, zabójstwami, wyczerpaniem wojną, wsparciem dla modów czy mechanikami stabilności, wzrostu populacji, barbarzyńców i wojny domowej. Dodanych zostanie również mnóstwo interakcji z postaciami oraz typ rządów, w którym na czele państwa stoi dwóch władców (tzw. diarchia lub jak mówiono w starożytnym Rzymie, duumwirat). Więcej szczegółów na temat nadchodzących uaktualnień znajdziecie tutaj i tutaj.
Dzięki tym wszystkim poprawkom Imperator: Rome ma zmienić się w jeszcze bardziej imersyjne doświadczenie. A jeśli nie okaże się ono wystarczające dla niektórych graczy? Zawsze będzie można liczyć na modderów, którzy z pewnością przygotują własne projekty maksymalnie zbliżające rozgrywkę do faktów historycznych.
- Oficjalna strona gry Imperator: Rome
- Recenzja gry Imperator: Rome – świetna strategia, choć nie dla każdego