IKEA przygotowała ofertę gadżetów dla graczy, z myślą o ich komforcie
W 2020 roku w ofercie sieci IKEA pojawią się produkty z serii UPPKOPPLA. Będą to spersonalizowane gadżety przeznaczone dla graczy, mające poprawić komfort zabawy w różnych tytułach.
Liczba graczy z roku na rok rośnie. Wielu z nich stale szuka sposobów, by poprawić doświadczenia związane z obcowaniem z różnymi produkcjami. Tutaj z pomocą przychodzi znana szwedzka sieć sklepów meblowych i dekoracyjnych IKEA. Nawiązała ona współpracę z firmami UNYQ (zajmującą się drukowaniem 3D spersonalizowanych protez czy aparatów dla osób cierpiących na przykład na skoliozę, wykorzystując przy tym zaawansowaną technologię skanowania ciała), a także Area Academy (opracowującą struktury, programy i kursy związane z e-sportem) i stworzyła prototypy linii produktów gamingowych UPPKOPPLA. Zostały one zaprezentowane wraz ze specjalną aplikacją do zbierania informacji biometrycznych podczas corocznej konferencji projektowej IKEI. Gadżety mają pojawić w sprzedaży w 2020 roku. Jak podaje serwis Engadget, będzie można je kupić jedynie przez Internet.

Na razie wiemy o trzech produktach należących do linii UPPKOPPLA. Pierwszym z nich jest specjalna podpórka nadgarstka, która ma za zadanie poprawić komfort podczas korzystania z myszki i klawiatury oraz zapobiec przeciążaniu tej części ręki. Stworzymy ją z wykorzystaniem swojego smartfona, który przeskanuje naszą dłoń i odpowiednio dostosuje gadżet. Drugim produktem są nakładki na klawisze, mające zapobiec ślizganiu się palców, a trzecim uchwyt na kabel myszki, według zamysłu znacznie zwiększający precyzję ruchów.
Celem IKEI jest zróżnicowanie oferty oraz wprowadzenie pod strzechy artykułów dla graczy o jakości, na którą do tej pory mogli pozwolić sobie jedynie profesjonaliści. Cytując Michaela Nikolica, dyrektora kreatywnego w szwedzkim oddziale IKEI.
To ekscytująca szansa na stworzenie produktów, które mogą być dostosowywane pod osoby o szczególnych potrzebach. Z niecierpliwością czekamy na możliwość wprowadzenia spersonalizowanych linii artykułów dla większej liczby grup ludzi.
Dodatkowo doświadczenie zebrane podczas produkcji tego typu gadżetów może pomóc w odkryciu nowych rozwiązań mających ulżyć ludziom niepełnosprawnym oraz posiadającym różne obciążenia fizyczne. Jeśli faktycznie tak się stanie, to pozostaje nam trzymać kciuki za powodzenie tego projektu.