autor: Michał Kułakowski
I Am Alive jeszcze w tym roku, tylko w dystrybucji cyfrowej
Firma Ubisoft potwierdziła wcześniejsze plotki,zapowiadając na ten rok premierę długo oczekiwanej gry I Am Alive.
W tym tygodniu informowaliśmy już o tym, że zapowiedziany w 2008 roku czasu I Am Alive, będący grą akcji z elementami survival horroru, otrzymał w USA stosowną kategorię wiekową, co mogło oznaczać, że jego producent, firma Ubiosft, jest przygotowany na to, by wprowadzić tytuł do szerokiej dystrybucji. Jak informuje serwis Gamasutra, Ubisoft właśnie potwierdził oficjalnie plotki dotyczące premiery I Am Alive. Zgodnie ze wcześniejszymi przewidywaniami, gra będzie dostępna jedynie w formie cyfrowej i pojawi się na konsolach Xbox 360 i Playstation 3 pod koniec tego roku.
Na razie nie ma żadnych informacji dotyczących wersji gry na komputery PC, która również dostała swoją kategorię wiekową. Może to oznaczać, że producent, podobnie jak w przypadku innych gier pecetowych, opóźni nieco jej premierę, względem pozostałych platform.
Bohaterem I Am Alive, jest Adam Collins mężczyzna który stara się odnaleźć w zrujnowanym świecie dotkniętym przez katastrofę, która zniszczyła nie tylko jego miasto, ale też całe społeczeństwo. Jego przedstawiciele są, podobnie jak bohater, gotowi są posunąć się do wszystkiego, by przeżyć. W tak niesprzyjających okolicznościach, Collins próbuje odnaleźć zaginioną córkę i żonę.
Wraz z oficjalną zapowiedzią tytułu, Adam Novickas, będący dyrektorem marketingu w Ubisoft, zapewnił:
"Wiemy, że ludzie czekali na grę długi czas, ale wierzę że oczekiwanie to nie pójdzie na marne. (...) I Am Alive jest unikalnym podejściem do tematu postapokalipsy oraz gier survivalowych, ponieważ niezwykle mocno wpływać będzie na emocje graczy. Xbox Live Arcade i PlayStation Network są doskonałym miejscem by zaproponować dojrzałe i będące dużym wyzwaniem doświadczenia, które oferuje gra."
I Am Alive zapowiedziano wraz z pierwszym trailerem na targach E3 w 2008 roku. Początkowo zajmować się miała nim Jade Raymond, producentka serii Assassin's Creed, jednak po pewnych perturbacjach, tytuł trafił pod skrzydła lokalnego oddziału Ubisoftu w Szanghaju, którego zespół wziął na siebie ciężar dokończenia prac nad grą.