autor: Aleksander Kaczmarek
I Am Alive we wrześniu na pecetach
Koncern Ubisoft poinformował, że pecetowa wersja gry I Am Alive ukaże się 13 września. Gracze mogą liczyć na kilka istotnych zmian w porównaniu z konsolowym pierwowzorem, zwłaszcza w warstwie wizualnej.
To miał być prztyczek dla piratów, którzy rujnują rynek gier na komputerach PC. Twórcy I Am Alive początkowo poddawali w wątpliwość sens przygotowania konwersji na tę platformę sprzętową. Później złagodzili ton twierdząc, że mimo wszystko jest na to szansa. Wątpliwości rozwiał wreszcie wydawca – koncern Ubisoft, który potwierdził dziś, że tytuł trafi na pecety w przyszłym miesiącu, czyli niemal pół roku po premierze na konsolach.
Z oficjalnej notki prasowej wynika, że wersja I Am Alive przeznaczona na komputery PC będzie czymś więcej niż prostym portem. Przede wszystkim gracze mogą spodziewać się lepszej jakości oprawy wizualnej. Pojawią się także dwa nowe tryby zabawy - Easy (pozwoli na nieskończoną ilość prób) i Replay (możliwość ponownego przechodzenia dowolnego poziomu w grze).
Premiera pecetowej wersji gry zaplanowana została na 13 września. Tytuł dostępny będzie wyłącznie w dystrybucji cyfrowej prowadzonej m.in. przez sklep UbiShop. Cena dla polskich graczy wynosi 59,90 zł. Dodatkowo zamawiający I Am Alive w przedsprzedaży mogą liczyć na prezent w postaci darmowego dodatku typu DLC – Bloody Good Time.
I Am Alive to utrzymana w konwencji survival-horroru gra akcji. Gracz wciela się w rolę mężczyzny, który wśród ruin zniszczonego przez kataklizm miasta próbuje odnaleźć swoich bliskich. Produkcja studiów Darkworks i Ubisoft Shanghai wyróżnia się niekonwencjonalną oprawą graficzną, w której dominują odcienie szarości.