autor: Michał Kułakowski
Humble Monthly zmienia się w Humble Choice – mniej gier i wyższe ceny subskrypcji
Pod koniec tego roku usługa Humble Monthly zmieni swoją formułę i nazwę. Gracze wybiorą teraz samodzielnie konkretne produkcje, które otrzymają co miesiąc, w zamian jednak będą musieli zapłacić prawie dwukrotnie wyższy abonament, pobierając przy tym mniejszą liczbę tytułów.
Humble Monthly jest serwisem abonamentowym prowadzonym przez Humble Store. Od początku jego działania, płacąc 12 dolarów (ok. 46 złotych), otrzymywaliśmy co miesiąc zestaw kluczy do dziesięciu pecetowych gier wybranych przez załogę sklepu, z których tylko część prezentowana była na początku każdego miesiąca subskrypcji. Pomysłodawcy usługi ogłosili właśnie, że do końca roku mają zamiar zmodyfikować jej model biznesowy, a wraz z nim nazwę, która brzmieć będzie teraz Humble Choice.
Mimo marketingowego spinu w materiałach promocyjnych, wspominających o znaczącym ulepszeniu funkcjonowania serwisu, oferta Humble Choice będzie dla konsumentów mniej korzystna niż dotychczas. Nie tylko otrzymają oni miesięcznie o jedną grę mniej, ale będą musieli zapłacić prawie dwukrotnie więcej za abonament, którego koszt wynosić będzie teraz 19,99 dolarów (ok. 77 zł). Jedynym plusem okaże się to, że samodzielnie zdecydują, jakie produkcje trafią do ich biblioteki. Na razie nie jest jednak jasne, w jaki sposób i z jak dużej puli tytułów dokonywany będzie wybór.
Kluczem do zrozumienia wprowadzanych zmian jest dodatkowa opcja subskrypcji (poza jej tańszymi i mocno ograniczonymi wersjami Lite i Basic) o nazwie Classic, przeznaczona dla starych użytkowników Humble Monthly. Po starcie Humble Choice dotychczasowi klienci serwisu korzystać będą bowiem z niego w kompletnie niezmieniony sposób, w tej samej formule i z tym samym planem opłat wynoszącym 12 dolarów miesięcznie. Jeżeli jednak przerwą oni choć na miesiąc subskrypcję, po powrocie będą zmuszeni do wykupienia mniej atrakcyjnego planu Premium. Wydaje się więc, że rewolucja w serwisie, zamiast przyciągać nowych klientów, ma raczej na celu zatrzymać dotychczasowych abonentów, którzy w obawie przed utratą przywilejów i niższej ceny będą nadal regularnie płacić za serwis. Przez najbliższe tygodnie każdy zainteresowany będzie mógł jeszcze załapać się na abonament Classic, rejestrując się na stronie Humble Monthly. Po oficjalnym starcie Humble Choice możliwość ta przepadnie na zawsze.
Warto zaznaczyć, że po debiucie Humble Choice nie zmienią się inne korzyści wynikające z subskrypcji. Chodzi tu o 20% zniżki na zakupy w Humble Store oraz dostęp do Humble Trove, czyli bazy kilkudziesięciu gier, które można pobrać bezpośrednio ze strony serwisu.