autor: Szymon Liebert
Hitman: Absolution bez tajemnic – nowe informacje o grze
W sieci pojawiło się sporo informacji na temat gry Hitman: Absolution, pochodzących z zapowiedzi, którą opublikował magazyn Edge. Dowiedzieliśmy się, że zabójca o numerze 47 będzie w wielu sytuacjach działał „instynktownie” i ponownie skorzysta z przebrań.
W sieci pojawiło się sporo informacji na temat gry Hitman: Absolution, pochodzących z zapowiedzi, którą opublikował magazyn Edge. Dowiedzieliśmy się, że zabójca o numerze 47 będzie w wielu sytuacjach działał „instynktownie” i ponownie skorzysta z przebrań.
Jednym z najważniejszych „narzędzi” graczy w kolejnej odsłonie Hitmana będzie tak zwany „tryb instynktu”, porównywalny z filtrem detektywistycznym znanym z Batman: Arkham Asylum. Dzięki temu modyfikatorowi zobaczymy podświetlonych wrogów i ich ścieżki patrolowe. Przyda się to także ze względu na brak ogólnej mapy poziomu – otrzymamy jedynie miniradar.
Pomysł na zobrazowanie wrodzonych zdolności zabójcy będzie miał też znaczenie w przypadku przebrań. Zakładając ubrania innych postaci nie zawsze będziemy bezpieczni. W przykładowej sytuacji 47 przywdział strój policjanta, ale podpadł innym stróżom prawa. Po przełączeniu na tryb instynktu bohater wyszedł cało z sytuacji: wykorzystał radio i z jego pomocą zmylił strażników.
Podczas misji nie raz trafimy na grupy innych postaci. System tłumu doczeka się liftingu - dla każdego przebrania będziemy mogli znaleźć pewne bezpieczne miejsca. W przypadku stroju policjanta nie wzbudzimy podejrzeń stojąc koło pudełek z pączkami. Pozostając w tym miejscu wskaźnik zagrożenia postaci będzie niski, nawet jeśli wokół pojawią się potencjalni wrogowie.
Wskaźnik zagrożenia zostanie przedstawiony w formie szarego kółka umieszczonego na środku ekranu. Obiekt zacznie mrugać gdy znajdziemy się blisko przeciwników. W ten sposób określimy pole widzenia innych postaci. Im więcej wrogów nas zobaczy, tym szybciej wskaźnik się zapełni i tym samym zmusi nas do podjęcia działania.
Akcja gry zostanie umieszczona w Chicago. Twórcy zapewniają, że zobaczymy poziomy o różnych rozmiarach: zarówno małych, jak i dużych. Część z nich będzie bardziej liniowa i zrealizowana w formie opowieści. Nie zabraknie też charakterystycznej dla serii otwartości oraz punktów automatycznego zapisu. W walce skorzystamy z improwizowanych broni (np. kabla od lampy).
Hitman: Absolution będzie napędzany silnikiem Glacier 2, który podobno gwarantuje czułe sterowanie, animację twarzy, system chowania się za przeszkodami oraz lepszą sztuczną inteligencję. Przeciwnicy mają reagować dynamicznie i radzić sobie z trudnymi sytuacjami (np. gdy weźmiemy zakładnika).
Zmiany usłyszymy także w obsadzie dubbingowej. Rolę operatorki Diany przejmie Marsha Thomason, znana z serialu Lost. Najprawdopodobniej zabraknie Davida Batesona, czyli odtwórcy głównej roli, który stał się też wzorem dla modelu postaci 47.
Gra zostanie wydana w przyszłym roku na pecetach i konsolach. Posiadacze Xboksów 360, którzy chcieliby przygotować się na powrót Agenta 47, mogą kupić stosowne przedmioty dla awatarów, w tym gustowne rękawiczki, solidną walizkę, szykowny garnitur i inne elementy.